جراحی های زیبایی صورت بیشتر بدانیم :

جراحی پلاستیک صورت چیست ؟ جراحی پلاستیک صورت امروزه جزء پرطرفدارترین جراحی های زیبایی صورت می باشد که شامل انواع جراحی های زیبایی صورت است، در این مقاله قصد داریم درباره موضوع جراحی های زیبایی صورت به بیان توضیحاتی بپردازیم.

 

جراحی های زیبایی صورت

 

انواع جراحی های زیبایی صورت به شرح ذیل می باشد:

  • جراحی بینی

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی صورت می باشد که از دو بخش ” رینو ” به معنای بینی و ” پلاستی ” به معنای زیبا کردن تشکیل شده است ، جراحی بینی بر روی دو نوع بینی گوشتی و استخوانی انجام می شود.

عمده تفاوت جراحی بینی استخوانی و بینی گوشتی در استحکام اسکلت و ضخامت پوست آن ها می باشد.

جراحی زیبایی بینی با دو روش جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته انجام می شود، در جراحی بینی به روش باز یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می شود در حالی که در جراحی بینی بسته تمامی برش ها در داخل بینی می باشد.

از موارد مهم در جراحی بینی انتخاب بهترین جراح بینی می باشد که برای کسب آگاهی بیشتر می توانید به مقالات مرتبط درباره جراحی بینی که دکتر علیرضا ریحانی ، بهترین جراح بینی خرم آباد ، تهیه نموده و در وب سایت ایشان موجود است مراجعه کنید.

جراحی کوچک کردن بینی

یکی از رایج ترین یا به عبارت بهتر از نخستین جراحی زیبایی صورت جراحی بینی می باشد که به طور کلی به سه دسته تقسیم می گردد

  1. جراحی بینی فانتزی

  2. جراحی بینی نیمه فانتزی

  3. جراحی بینی عروسکی

بینی یک فرد یکی از بارزترین مشخصه های صورت وی است. متاسفانه همه افراد با بینی مورد علاقه شان متولد نمی شوند. جراحی رینوپلاستی می تواند از نظر زیبایی بینی را بهبود بخشیده، تعادل و توازن بیشتری بین بینی و دیگر مشخصه های صورت ایجاد کرده و حتی به تنفس راحت تر فرد کمک کند. رینوپلاستی که تحت عنوان جراحی بینی نیز شناخته می شود، شامل بازسازی به روش جراحی یا شکل دهی مجدد غضروف و استخوان بینی برای ارتقا دادن عملکرد یا شکل ظاهری این اندام می باشد.

تصمیم گیری برای قرار گرفتن تحت جراحی رینوپلاستی با اهداف زیبایی چیزی است که باید با مشورت با یک جراح پلاستیک متخصص در روند رینوپلاستی انجام شود. بنابراین یافتن یک جراح دارای تجربه جامع و مهارت در انجام انواع روندهای رینوپلاستی به خصوص جراحی کوچک کردن بینی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

روند رینوپلاستی قادر به انجام چه درمان هایی می باشد؟

یک بینی ایده آل باید مشخصه های یک صورت را کامل کند، نه اینکه آن را بهم بزند. دلایل بی شماری برای ترغیب شدن یک بیمار برای انجام جراحی رینوپلاستی وجود دارد. افرادی که از اندازه، شکل، یا نیمرخ بینی خود ناراضی هستند، می توانند شکل بینی خود را تغییر دهند.

همچنین افرادی که بنا به دلایل مختلفی همچون وجود توده های پولیپ یا کج بودن سپتوم دچار اختلال در تنفس هستند نیز می توانند برای انجام جراحی بینی اقدام نمایند.

از جمله مشکلاتی که جراحی بینی قابل درمان هستند عبارتنداز:

  • قوز موجود بر روی پل بینی

  • افتاده بودن یا به اصطلاح عقابی بودن نوک بینی

  • تا به تا یا غیرقرینه بودن سوراخ های بینی

  • بیش از اندازه سربالا یا کوتاه بودن بینی

  • بزرگ بودن بیش از حد حفره های بینی

  • بیش از اندازه بزرگ یا کوچک بودن بینی

  • منحرف بودن سپتوم یا تیغه بینی

  • پولیپ بینی و غیره.

 

جراحی گوش

اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش از دو بخش ” اتو ” به معنای گوش و ” پلاستی ” به معنای زیبا کردن تشکیل شده است.

جراحی زیبایی گوش تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی انجام می شود، در اتوپلاستی ، جراح گوش یک برش کوچک پشت گوش ایجاد می کند و پس از برداشتن غضروف و پوست اضافه گوش را در ناحیه جدید بخیه زده و پانسمان می کند.

جراحی گوش باعث افزایش اعتماد به نفس افراد می شود و دوره نقاهت کوتاهی دارد.

باید گفت افرادی که قصد جراحی زیبایی گوش را دارند نگران نباشند، چرا که این جراحی بر روی عملکرد شنوایی شما تاثیری نمی گذارد.

جراحی فک

جراحی اصلاح فک از جمله جراحی هایی می باشد که افراد با مراجعه به متخصص جراحی دهان و فک و صورت اقدام به رفع ناهنجاری های دهانی و فکی خود می کنند.

در جراحی زیبایی فک ناهنجاری هایی همچون اپن بایت ، انحراف فک بالا یا پایین ، جلو یا عقب بودن فک بالا یا پایین و غیره رفع می گردد.

برخی از افراد از بدو تولد دارای فکی کوچک یا بزرگ هستند که نباید هیچ نگرانی از این بابت داشته باشن چون که با پیشرفت علم و مهارت دکتر ها از جمله دکتر علیرضا ریحانی فک افراد به صورت کاملا طبیعی عمل کرده و با سایر اجزاء صورت سازگاری داره

باید گفت بهترین سن برای درمان ناهنجاری های فکی ۷ الی ۱۲ سالگی می باشد، چرا که در این سنین جراح فک می تواند با اقدامات پیشگیری کننده آن را برطرف نماید، در صورتی که این ناهنجاری ها با پیشگیری برطرف نشود باید جراحی فک انجام گیرد.

قابل ذکر است جراحی اصلاح فک معمولا همراه با ارتودنسی دندان می باشد، چرا که ارتودنسی باعث می شود که فکین به درستی در موقعیت صحیح خود قرار گیرند و جراحی فک به درستی انجام شود.

ناهنجاری فک ؛ توانایی های صحبت کردن و جویدن غذا را نیز تحت تاثیر می گذارد.

 

جراحی های زیبایی صورت

هزینه جراحی پلاستیک صورت چقدر می باشد؟

هزینه جراحی زیبایی صورت با توجه به نوع جراحی ، هزینه بهترین جراح ، هزینه متخصص بیهوشی ، هزینه آزمایشات و جلسات معاینه ، هزینه داروها و غیره تعیین می شود.

روند جراحی زیبایی

در کل انسان ها از گذشته دیرین میل به زیبایی داشتن و برای نخستین بار در قرن ۱۶ میلادی با پراکندگی بیماری آبله ؛ که پس از معالجه بیماران ؛ ناهنجاری هایی در ظاهر صورت افراد پیش اومد که دکترا برای رفع آن نخستین عمل جراحی را انجام دادند.

در گذشته جراحی زیبایی مختص جراحی زیبایی صورت از قبیل عمل بینی و فک بود ولی رفته رفته عمل های دیگه صورت از قبیل جراحی گوش و پلک ؛ پیشانی ؛ لب ؛ گونه ، بوتاکس اضافه شد و سپس جرای زیبای بدن به مقوله ی جراحی زیبایی افزوده شد.

درباره drreyhani2