جراح بینی خوب

عمل بینی خوب امروزه در جامعه ما طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است و افراد زیادی برای تغییر در ظاهر بینی یا درمان مشکلات بینی به دنبال یک دکتر بینی خوب هستند.

این افراد برای انتخاب دکتر بینی مورد نظرشان سوالاتی را از خود می پرسند :

بهترین جراح بینی لرستان کیست؟

یک جراح خوب چه ویژگی هایی باشد داشته باشد؟

چگونه می توان یک جراح بینی خوب را انتخاب کرد؟

در این مقاله قصد داریم درباره جراح خوب توضیح دهیم.

 

 

انتخاب دکتر از آن نظر حائز اهمیت است که اگر دکتر زیبایی بینی به خوبی انتخاب نشود ممکن است بیمار از نتیجه عمل بینی رضایت نداشته و مجبور به انجام جراحی بینی ترمیمی شود.

فرد برای انجام جراحی بینی ترمیمی باید تا یکسال صبر کند تا زخم های ایجاد شده در جراحی بینی اولیه بهبود یابد و بعد از آن برای جراحی بینی ثانویه مراجعه کند.

تجربه دکتر جراح

دکتری مثل دکتر علی رضا ریحانی که سالهاست در این زمینه فعالیت دارد با دکتر تازه کاری که برای مدت کمی شروع به فعالیت در این زمیته کرده بسیار متفاوت عمل کرده و دکتر با نجربه در اتاق عمل با مدیریت عالی خود همه چیز رو کنترل می کنه

جراح بینی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

  • یک دکتر بینی باید صبور باشد و سلامت بیمار را اولویت کاری خود قرار دهد.

  • اصول ریاضی را به خوبی بداند.

  • به علم زیبایی شناسی آگاه باشد تا بتواند بینی مناسب با چهره فرد را تشخیص دهد.

  • زمان لازم برای بیمار را بگذارد و راهنمایی های مورد نیاز را به او ارائه دهد.

جدا از این مواردی که در بالا ذکر کریم دکتر عمل بینی خوب باید شنونده ی خوبی باشه یعنی به خوبی به خواسته های بیمار توجه کنه و به سلیقه ی بیمار توجه لازم رو داشته باشه که نتیجه عمل بینی به بهترین شکل ممکن صورت گیرد یعنی این که ظاهر بینی براساس سلیقه بیمار شکل گرفته باشه

دکتر بینی خوب دکتری است که قبل جراحی به بیمار حس آرامش بدهد و بیمار با پرسیدن سوالات فراوان ؛ میزان استرس خود را بکاهد.

با کاهش استرس بیمار ، درصد موفقیت عمل بینی بیشتر می شه و بیمار با خیالی آسوده زیر تیغ جراحی می رود.

"</a

نحوه انتخاب جراح بینی الیتچگونه می باشد؟

  • برای انتخاب یک دکتر خوب و مجرب می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید.

  • برای انتخاب جراح زیبایی بینی می توانید در گوگل واژه بهترین جراح بینی یا جراح بینی خوب را جستجو کرده و با آن ها آشنا شوید.

  • درباره میزان تحصیلات ، تجربه و سابقه کاری او تحقیق کنید.

  • برای مشاوره به مطب او رفته و درباره جراحی زیبایی بینی و انتظارات خود درباره عمل بینی صحبت کنید.

  • هر دکتر بینی از عمل های رینوپلاستی خود یک آلبوم دارد که می توانید تقاضا کنید آن را در اختیار شما بگذارد تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

  • برای مشاهده نمونه کارهای عمل بینی مورد نظر همچنین می توانید به وب سایت او رفته و در قسمت گالری تصاویر آن ها را مشاهده کنید.

  • با بیمارانی که در مطب حضور دارند درباره نحوه جراحی آن جراح بینی گفتگو کنید و میزان رضایت آن ها از عمل زیبایی بینی را بسنجید.

نکته

به این نکته توجه داشته باشید که جراحی زیبایی بینی یک عمل اورژانسی نبوده فرد زمان کافی برای تحقیق و انتخاب دکتر بینی مورد نظر خود را دارد.

در ابتدای مقاله درباره نحوه انتخاب جراح بینی خوب و ویژگی ها آن نکاتی را مطرح کردیم در ادامه درباره عمل زیبایی بینی به بیان توضیحاتی می پردازیم.

به روز بودن علم دکتر

دکتری که به فکر افزایش سلامتی و راحتی بیمار خود باشه ؛ برای ارتقاء علم و مهارت خود را در انواع سمینارهای علمی شرکت کرده و علم خود در زمینه مورد نظر  رو به روز می کنه تا همیشه بهترین و جدیدترین متد جراحی بینی رو به کار ببرد

"</a

جراحی زیبایی بینی

عمل بینی همانطور که می دانید جزء پرطرفدارترین عمل های زیبایی می باشد که بر روی دو نوع بینی استخوانی و گوشتی انجام می شود.

بینی گوشتی به بینی گفته می شود که دارای استخوان و غضروف ضعیف و پوست ضخیم باشد، این نوع بینی دارای غدد چربی در اطراف سوراخ های  می باشد، افرادی که دارای این نوع بینی هستند در جراحی بینی گوشتی بهتر است مدل بینی طبیعی را انتخاب کنند تا نتیجه بهتری به دست آورند.

کسانی که بینی گوشتی دارند باید دید واقع بینانه ای نسبت به جراحی زیبایی داشته باشند.

بینی استخوانی به بینی گفته می شود که دارای پوست نازک و استخوان و غضروف محکم باشد، افرادی که دارای این نوع بینی هستند می توانند در عمل بینی استخوانی مدل طبیعی ، مدل فانتزی یا عروسکی و حتی مدل بینی شبیه به یک عکس را انتخاب کنند.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند که با انتخاب یک جراح خوب حتماً نتیجه عمل بینی شان رضایت بخش خواهد بود در صورتی که جراح به تنهایی نمی تواند نتیجه عمل زیبایی بینی را تضمین نموده و افراد برای موفقیت آمیز بودن نتیجه باید دستورالعمل ها و نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم را رعایت کنند.

"</a

تغذیه بعد از عمل بینی

خوردن برخی مواد غذایی و پرهیز از خوردن برخی دیگر تاثیر زیادی در بهتر سپری شدن روند بهبودی افراد دارد به همین منظور:

  • از خوردن غذاهای سفتی که بلعیدن آن ها نیاز به جویدن زیاد دارد اجتناب نموده و به مدت چند روز غذاهای نرم همچون فرنی بخورید.

  • از خوردن غذاهایی که از نمک و ادویه زیادی در پخت آن ها استفاده شده بپرهیزید زیرا نمک سرشار از سدیم است و سدیم ورم بینی را تشدید می کند.

  • رژیم غذایی خود را با مواد غذایی حاوی فیبر، میوه، سبزیجات، ماهی، میگو و آبمیوه های طبیعی و تازه غنی کنید.

  • به مدت ۴ ساعت بعد از عمل بینی چیزی نخورید زیرا ممکن است به دلیل وجود آثار مواد بیهوشی دچار حالت تهوع شوید.

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی

  • ممکن است در اثر خوابیدن به پهلو بینی تحت فشار قرار گرفته و به آن آسیب وارد شود بنابراین به پهلو نخوابید.

  • به طور طاقباز و به پشت خوابیده و هنگام دراز کشیدن چند بالشت زیر سرتان بگذارید و به این ترتیب سر را بالاتر از سطح بدن بگذارید.

  • دور بدن خود چند بالشت قرار دهید با این کار به پهلو نمی چرخید.

"</a

فعالیت ورزشی بعد از عمل بینی

  1. در حین جراحی و به دلیل برش هایی که در پوست بینی و غضروف های آن ایجاد می شود بدن مقداری خون از دست می دهد که در اثر از دست دادن خون و همچنین وجود آثار مواد بیهوشی بدن قوای خود را از دست خواهد داد. برای اینکه بدن قوای خود را باز یابد لازم است تا فرد به مدت ۱ هفته استراحت کند.

  2. فرد بعد از ۱ هفته می تواند پیاده روی کرده و بعد از دو هفته فعالیت های ورزشی سبک را انجام دهد.

  3. بعد از ۲ ماه افراد می توانند انجام ورزش های هوازی، شنا و بدنسازی را از سر بگیرند.

  4. انجام ورزش های سنگینی همچون بوکس را به ۶ ماه بعد از عمل بینی موکول کنید.

رابطه زناشویی بعد از عمل بینی

در حین رابطه جنسی میزان ترشح هورمون های هیجان افزایش یافته و به همین علت گردش خون در ناحیه سر و صورت افزایش یافته و ورم بینی تشدید می شود به همین علت بهتر است رابطه جنسی به بعد از ۲ هفته موکول شود.

دیگر مراقبت های بعد از جراحی بینی عبارتنداز:

  1. بیمار داروهایی را که دکتر تجویز نموده است را راس ساعت استفاده کند.

  2. بعد از عمل به طور مرتب بینی خود را با محلول های مخصوص یا آب شستشو دهد تا دچار عفونت نشود.

  3. مراقب باشید تا بعد از جراحی گچ بینی خیس نشود.

  4. تا دو ماه بعد از جراحی از زدن عینک پرهیز کنید.

عوارض جراحی بینی چیست؟

باید بگوییم که اگر برای انجام جراحی ، به بهترین دکتر بینی مراجعه کنید و مراقبت های قبل و بعد از آن را رعایت نمایید دچار هیچ عارضه ای نخواهید شد.

تنها عیب عمل زیبایی بینی تورم ، کبودی ، آبریزش و گرفتگی بینی می باشد که امری طبیعی بوده و به مرور زمان رفع می شودو جای نگرانی وجود ندارد.

هزینه جراحی بینی چقدر می باشد؟

هزینه عمل زیبایی یکی از سوالات متداولی می باشد که پرسیده می شود، باید بگوییم که هزینه عمل با توجه به دستمزد بهترین جراح ، هزینه های بیمارستان و داروها، هزینه متخصص بیهوشی ، هزینه جلسات معاینه و غیره تعیین می شود.

به این نکته توجه کنید که صرفا به خاطر هزینه کمتر به هر جراح مراجعه نکرده و ابتدا درباره او تحقیق کنید.

اقدامات قبل از جراحی بینی

  • انتخاب دکتر بینی خوب اولین و مهم ترین قدم برای عمل زیبایی بینی است.

  • پس از انتخاب دکتر بینی خود وقت مشاوره ای تعیین کرده و با پزشک خود جلسه مشاوره ای برگزار کنید.

"</a

  • در جلسه مشاوره درباره مشکلات و انتظارات خود از جراحی صحبت نمایید. همچنین دکتر بینی را در جریان حساسیت های دارویی ، سابقه بیماری و تحت درمان بودن با داروهای به خصوص قرار دهید.

  • نتایج آزمایشات و عکسبرداری های لازم را در اختیار جراح بینی بگذارید.

  • چنانچه پیش از عمل ، جراح برای شما دارویی تجویز نمود ، به صورت مرتب از آن ها استفاده کنید.

  • از یک هفته قبل از جراحی شروع به خوردن مایعات و مواد مغذی بیشتر کنید.

  • قبل از عمل استحمام نمایید تا بدن پاک از هرگونه آلودگی باشد.

  • از ۸ ساعت پیش از عمل خوردن و آشامیدن ( حتی آب ) ممنوع است. چرا که حین عمل معده باید خالی باشد.

  • استعمال دخانیات و مصرف مشروبات حاوی الکل سبب اختلال در اکسیژن رسانی به خون می شود بنابراین از ۱۴ روز پیش از جراحی بینی از انجام این اقدامات خودداری نمایید.

  • از دو هفته قبل از رینوپلاستی از دارو های ضد انعقادی همچون آسپرین ، ژلوفن ، وارفارین و غیره استفاده نکنید. این دارو ها غلظت خون را کاهش داده و احتمال خونریزی را افزایش می دهند.

  • پس از جراحی بینی بیمار اجازه استفاده از عینک را ندارد بنابراین به افراد عینکی توصیه می شود پیش از عمل لنز طبی تهیه کنند.

  • روز عمل خانم ها از داشتن زیور آلات و اجسام فلزی ، آرایش و لاک خودداری نمایند. همچنین آقایان موظف اند ریش و سبیل خود را بتراشند.

  • از نیم ساعت پیش از جراحی بینی در کلینیک یا بیمارستان حضور داشته باشید.

  • حتما به اتفاق یک همراه به محل جراحی مراجعه نمایید.

مشاور

خیلی از افراد قبل از مشاوره با دکتر یا متخصصین فکر می کنن که بینیشان استخوانی نیست در حالی بینیشان استخوانی می باشه و با قوض بینی یا پولیپ بینی دارند ، که با مشاوره بهترین دکتر و انتخاب  می کنید.

به طور خلاصه در انتخاب بهترین دکتر خوب باید دقت کنیم که علاوه بر تخصص دارای نجربه کافی و لازم باشه ؛ قبل انتخاب دکتر خوب باید گالری بیماران قبلی دکتر را ببینیم یا حتی در مطب دکتر با بیمارن در مطب که قبلا نزد این دکتر عملی انجام دادن صحبت کنیم.

درباره drreyhani2