اقدامات قبل از جراحی بینی

پیش از اقدام برای جراحی بینی قرار گرفتن تحت عمل و حضور در اتاق عمل بهتر است فرد اقدامات قبل از جراحی بینی که باید رعایت کند تا بدنش را اماده تغییرات پیش رو کند را بداند، بدون شک در صورتی که فرد آن ها را رعایت کند به نتیجه مطلوب تری از عمل زیبایی بینی دست پیدا می کند. اگر متقاضی جراحی رینوپلاستی توسط دکتر علیرضا ریحانی بهترین جراح زیبایی بینی لرستان هستید می توانید از این مقاله برای آماده شدن استفاده کنید.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی

 

آیا کاندید مناسبی برای این فرایند هستید ؟؟

از جمله مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی که بیماران باید انجام دهند این است که از وجود شرایط لازم برای جراحی در خود اطمینان حاصل نمایند. در غیر اینصورت نه تنها رینوپلاستی با نتایج رضایت بخش برای آن ها همراه نخواهد بود بلکه عوارضی را نیز برای آن ها به دنبال خواهد داشت. در ذیل به تعدادی از مهم  ترین شرایطی که افراد را به کاندیدای مناسب جراحی زیبایی دماغ تبدیل می نماید اشاره کرده ایم.

  • داشتن توقعات واقع بینانه

شما در صورتی از نتیجه فرایند پیش رو رضایت خواهید داشت که از جراح بینی خود توقعات منطقی داشته باشید. به طور مثال چنانچه بینی تان گوشتی است نباید توقع فرم فانتزی را از پزشک خود داشته باشید زیرا ویژگی های ساختاری بینی شما به نحوی است که به دکتر دماغ اجازه فرم دهی بینی تان به شکل فانتزی را نمی دهد. بینی دارای انواع مختلف بوده و بینی هر فرد ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد به همین دلیل نمی توان همه بینی ها را به یک شکل و به یک فرم جراحی کرد. از همین رو نباید از او توقع جراحی زیبایی بینی شبیه به یک عکس یا فرد یا سایر توقعات غیر منطقی را داشته باشید.

  • سالم بودن از نطر روحی و جسمی

جراحی زیبایی دماغ در صورتی به ایمن ترین شکل انجام شده و بعد از آن با عوارض خاصی برای فرد همراه نخواهد بود که بیمار کاملاً از نطر جسمی و روحی سالم بوده و به بیماری های مزمنی همچون لوپوس یا بیماری های روحی ابتلا نداشته باشد.

  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی

یکی از مواردی که نتیجه جراحی را تحت تاثیر قرار داده و در روند بهبودی فرد اختلال ایجاد می کند و از مهم ترین نکات در اقدامات قبل از جراحی بینی محسوب می شود ،  مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی می باشد. به همین دلیل فرد باید توانایی کنار گذاشتن این مواد و نوشیدنی ها را به مدت ۲ هفته تا ۲ ماه قبل و بعد از عمل دماغ  داشته باشد.

 

حتی در بعضی موارد فرد قبل از انجام جراحی بینی باید از نظر روان شناسی تست شود و مورد معاینه قرار بگیرد که قصد فرد در جراحی بینی به صورت دقیق مشخص شود که عمل زیبایی بینی بهترین نتیجه رو داشته باشه و مطابق با سلیقه بیمار باشه

انتخاب جراح یکی دیگر از اقدامات قبل از جراحی بینی

مهم ترین اقدامات قبل از عمل بینی انتخاب یک دکتر زیبایی بینی خوب و با تجربه می باشد، از آن جا که جراحی زیبایی بینی عمل اورژانسی نیست پس فرد زمان لازم را برای تحقیق و بررسی دارد. برای انتخاب وی می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کند. همچنین می توانید برای انتخاب جراح دماغ خوب در گوگل جست و جو کنید. پس از انتخاب او برای مشلاوره به او مراجعه کنید و تمامی انتظارات خود را از رینوپلاستی به او بگویید تا راهنمایی خوبی به شما ارائه دهد.

با توجه به اینکه هر فرد  تصوری متفاوت از سایرین نسبت به شکل ظاهری بعد از عمل بینی داره ؛ توصیه میشه در انتخاب دکتر جراحتون صبر و تحمل بیشتری خرج کنید.

مهم ترین نکته ای که فرد باید بداند این است که انتظار واقع بینانه ای از جراحی پیش رو داشته باشد. فرد می تواند برای اطمینان یافتن از انتخاب خود نمونه کارهای دکتر بینی مورد نظر را در گالری تصاویر وب سایت یا اینستاگرام یا در آلبومی که در مطب دارد، مشاهده کند. به این نکته توجه کنید که اعتماد به جراح زیبایی بینی رابطه مستقیم با رضایت فرد از نتیجه عمل دارد. فرد باید آزمایشاتی را که جراح زیبایی بینی برایش تجویز کرده است را انجام دهد.

مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی

  • بانوان پیش از این عمل بهتر است تست بارداری نیز بدهند.

  • از تمامی جهات بینی خود فتوگرافی تهیه کنید تا بعد از پروسیجر بتوانید آن را با نتیجه مقایسه کنید.

  • آقایان پیش از جراحی بینی ریش و سبیل خود را بتراشند.

  • بیمار دو هفته قبل از عمل از مصرف داروهای گیاهی و شیمیای همچون وارفامین و آسپرین و غیره که باعث رقیق شدن خون می شود خودداری کنید.

  • همانطور که گفته شد یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی این است که بیمار باید از استعمال دخانیات به دلیل اینکه نیکوتین دارند، خودداری شود، چرا که نیکوتین باعث تنگی رگ های خونی شده و در گردش خون اختلال ایجاد می کند.

  • دو هفته قبل از عمل زیبایی بینی از مصرف الکل خودداری کنید.

  • درصورتی که بیماری خاصی دارید و دارو مصرف می کنید حتما به اطلاع جراح برسانید.

  • در صورتی که در جراحی های قبلی خود در هنگام بیهوشی مشکلی داشته اید یا به دارو و غذایی حساسیت دارید حتما به اطلاع جراح بینی خود برسانید.

  • بانوان بدون آرایش و زیور آلات برای رینوپلاستی مراجعه کنند.

  • آقایان پیش از جراحی ریش و سبیل خود را بتراشند.

  • هشت ساعت قبل از عمل زیبایی بینی غذا و نوشیدنی میل نکنند و ناشتا برای عمل مراجعه کنند.

چرا نباید قبل از عمل لاک یا ناخن کاشته شده داشته باشیم؟

یکی از نکات درخواست های که جراحان بینی و تیم پزشکی همراه آن به متقاضی می کنند این است که در روز عمل جراحی نباید لاک یا ناخن کاشته شده داشته باشند. همین مسئله برخی از افراد را کنجکاو می کند تا در رابطه با این نکته در اقدامات قبل از جراحی بینی اطلاعات به دست بیاورند. اگر از جراح بینی خود در جلسات مشاوره در رابطه با اقدامات قبل از عمل بینی سوال بپرسید حتما به شما خواهد گفت که در روز جراحی آرایش یا لاک نداشته باشید. استفاده از لاک به رنگ تیره به خصوص رنگ های قرمز ، آبی و مشکی یا انجام کاشت ناخن می تواند در کار پزشکان اختلال ایجاد کند. این مشکل در چندین سال پیش با استفاده از استون و پاک کننده لاک ناخن قابل حل بود و مشکلی ایجاد نمی کرد اما ریموو کردن ناخن کاشته شده در اتاق عمل کار ساده ای نخواهد بود. از همین رو توصیه می شود تا افراد پیش از ورود به اتاق عمل از انجام این گونه کار ها خودداری کنند. دلیل این توصیه این است که برای اینکه بیمار تحت بیهوشی قرار گیرد دستگاهی برای تشخیص میزان اشباع اکسیژن خون یا همان پالس اکسیمتر بر روی ناخن قرار می گیرد که بر اساس طول موج های که ساطع می کند می تواند میزان هموگلبین متصل به اکسیژن را تشخیص دهد. در صورتی که بر روی انگشتانتان لاک یا ناخن کاشته شده وجود داشته باشد نمی تواند به درستی این موضوع را تشخیص دهد و پزشک نیز نمی تواند اصطلاحا بیمار را مانیتور کند. همین امر نیز می تواند جان متقاضی را به خطر بیاندازد.

لازم به ذکر است که استفاده از کرم پودر و رژ لب های رنگ تیره نیز پیش از عمل ممنوع می باشد چرا که استفاده از آن ها به پزشک اجازه نمی دهد تا وی متوجه تغییر حالت و رنگ بیمار یا به اصطلاح رنگ پریدگی آن در زمان خونریزی شود.

مواظبت های بعد از جراحی بینی

بعد از عمل جراحی بینی سخت ترین زمان برای ریکاوری فرد  همان ۲۴ ساعت نخست بعد از عمل جراحی بینی می باشه

۱) به دلیل اینکه جراحی بینی با توجه به آناتومی متفاوت افراد مختلف ، متفاوت می باشه ، زمان حمامم کردن بع از عمل جراحی متفاوت

۲) سفارش شده که ۲۴ ساعت پس از انجام عمل جراحی بینی ، برای کاهش ورم و کبودی اطراف بینی از کمپرس سرد استفاده کنید

۳)  به دلیل اینکه غضلات فک با خوردن غذایی که نیاز به جویدن زیاد دارد منجر به تکان خوردن بافت بینی می شه بنابراین تا ۲۴ ساعت بعد از جراحی بیشتر از مایعات و غذا های میکس شده استفاده کنید.

۴) افرادی که قصد مسافرت با هواپیما رو دارن از جراحی بینی خودداری کنن چون که روز های اول بعد از جراحی بینی از مسافرت با هواپیما خود داری کنید.

یک هفته پس از عمل جراحی بینی

پس از گذشت یک هفته که میزان درد و ناراحتی به کمترین میزان خود رسید فرد بیمار اولین جلسه بعد از عمل جراحی رو با دکتر جراح خود دارد که دکتر پس از معاینات لازم ؛ نتیجه رو به بیمار گزارش می دهد و بیمار دیگر می تواند به حالت عادی زندگی خود برگردد وزندگی روزمره خود را انجام دهد ولی نباید کار سنگین انجام دهد.

 

درباره drreyhani2