جراحی بینی استخوانی در بروجرد لرستان

جراحی بینی استخوانی بر روی بینی هایی انجام می شود که دارای پوست نازک و اسکلت و غضروف محکم باشد، در این مقاله قصد داریم درباره با این نوع جراحی بینی  توضیحاتی را بیان کنیم.

جراحی بینی استخوانی

در جراحی بینی استخوانی چه ایراداتی برطرف می شود؟

  • افتادگی نوک بینی

  • قوز روی بینی

  • کجی و انحراف بینی

  • بزرگی نوک بینی

  • رفع بزرگی سوراخ های بینی

جراحی بینی استخوانی

پس از اینکه جراح بینی تشخیص داد بینی استخوانی است و انتظارات بیمار را از جراحی زیبایی بینی شنید آزمایشات مورد نیاز را برای بیمار تجویز می کند. جراح بینی خوب پس از بررسی آزمایشات زمان عمل را تعیین می کند. در این مرکز برای تمام بیماران قبل از عمل طراحی ، صورت می گیرد. در روز جراحی حتما یک الی دو همراه با خود داشته باشید و تمامی مدارک موردنیاز را با خود بیاورید. راس ساعت در بیمارستان حضور داشته باشید. بیمار پس از بستری شدن و رفتن به اتاق عمل توسط متخصص بیهوشی ، بیهوش می شود و به جراح بینی ، جراحی دماغ را آغاز می کند. در حین پروسه جراحی، جراح بینی انتظارات بیمار را مد نظر قرار می دهد و تغییرات مورد نیاز را اعمال می کند. برای اعمال تغییرات بینی ، جراح بینی از دو روش باز یا بسته استفاده می کند. پس از اتمام عمل، بیمار به اتاق ریکاوری منتقل می شود و پس از بهوش آمدن در بخش بستری می شود.

 

جراحی بینی استخوانی

 

جراحی بینی استخوانی با لیزر

عمل بینی با لیزر وجود ندارد، زیرا هنوز علم پزشکی آن قدر پیشرفت نکرده که بتوان با لیزر شکل استخوان بینی را تغییر داد. لیزر فقط باعث شفاف تر شدن پوست بینی می شود و توسط همکاران متخصص پوست انجام می شود.

انواع روش جراحی بینی استخوانی

همانطور که گفته شد تمامی عمل های بینی به دو روش باز و بسته انجام می شوند.

  • تکنیک  بسته

در جراحی زیبایی بینی به روش بسته هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود. مدت زمان انجام جراحی با روش بسته حدود ۱۵ دقیقه کمتر از روش باز است و میزان تورم و کبودی نسبت به رینوپلاستی باز کمتر می باشد.

جراحی بینی استخوانی

  • تکنیک باز

در جراحی به روش باز یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می شود و پس از آن جراح بینی اقدام به جدا کردن پوست از اسکلت بینی می کند و تغییرات مورد نیاز را بر روی بینی اعمال می نماید.

کسانی که قصد انجام این عمل را دارند، انتخاب روش جراحی را به خود جراح بینی واگذار کنند تا او با توجه به مهارت خود یکی از آن دو روش را انتخاب نماید.

انواع مدل بینی برای جراحی بینی استخوانی

برای انجام جراحی افراد با توجه به نوع بینی شان می توانند مدل بینی فانتزی ، نیمه فانتزی ، طبیعی و غیره را انتخاب کنند و با جراح بینی در میان بگذارند و نظرات او را نیز بسنجند چرا که جراح با توجه به آناتومی صورت شما و تجربه کاری خود نکات مورد نظر را با شما در میان می گذارد.

درباره هر یک از مدل های بینی مقاله جامعی تهیه شده و در وب سایت موجود است که می توانید برای کسب آگاهی به آن ها مراجعه کرده و در و صورت داشتن سوال از طریق وب سایت یا صفحه اینستاگرام دکتر علیرضا ریحانی سوالات خود را پرسیده و پاسخ آن را دریافت کنید.

 

جراحی بینی استخوانی

آیا رشد استخوان بینی بعد از جراحی امکان پذیر می باشد؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که ارفاد از پزشک خود می پرسند این است که آیا این امکان وجود دارد تا بعد از جراحی استخوان بینی رشد کند و مجدداً بر روی پل بینی قوز و برآمدگی به وجود بیاید؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت که بازگشت برآمدگی و قوز بر روی پل بینی یا ستونچه در جراحی بینی استخوانی بسیار نادر می باشد. رعایت تمامی نکات مراقبتی بعد از جراحی از قبل اصابت نکردن ضربه به بینی در دوره نقاهت ، چسب زدن صحیح بینی ، نخوابیدن به پهلو و بر روی صورت در چند ماه اولیه و غیره علاوه بر کوتاه تر شدن و سریع تر شدن دوره بهبودی باعث ایجاد یک نتیجه مطلوب و ایده آل می باشد.

نوک بینی استخوانی

در اکثر موارد نوک بینی افتاده و تیز است که بیماران دوست دارن ، این نوک بینیشان کاملا بر طرف شود ؛ در اغلب موارد که این نوک بینی افتاده است قابل درمان

در موارد اندکی دکتر پس از معاینات انجام شده با استفاده از غضروف گوش یا دنده این مشکل رو برطرف می کنن

مدت زمان جراحی بینی استخوانی ؛ بسته به استخوان بینی و قوز بینی ، نیز انحراف استخوان های بینی ، میزان تبحر و تجربه دکتر متفاوت می باشه ولی حداقل زمان این نوع جراحی بینی که نسبت به انواع جراحی بینی راحت تر  بین یک و نیم ساعت نا دو ساعت

احتمال موفقیت آمیز بودن جراحی بینی استخوانی چقدر است؟

سوال دیگری که ممکن است برای افراد به وجود بیاید میزان موفقیت آمیز بودن این عمل می باشد. برای پاسخ به این سوال باید گفت ؛ انجام عمل جراحی بر روی بینی های استخوانی به دلیل نازک تر بودن پوست بینی به مراتب آسان تر از بینی های گوشتی است. البته در این میان باید در نظر داشت بینی هایی که از ترکیب استخوان و غضروف تشکیل شده اند ، کار پزشک را دشوار تر ساخته و در برخی از موارد با مشکل جدی رو به  رو می سازد. اما با این وجود می توان گفت جراحی زیبایی بینی های استخوانی از نوع گوشتی بسیار آسان تر بوده و نتیجه مطلوب تری را به همراه دارد. از همین رو قابل ذکر است هر چه قدر استخوان و غضروف های محکم بینی بیشتر باشند، احتمال موفقیت آمیز بودن و رسیدن به نتیجه ایده آل و مطلوب از این عمل بیشتر است. اما با این وجود نمی توان درصد دقیقی به بیمار برای موفیت آمیز بودن آن اعلام نمود.

اقدمات قبل از جراحی به شرح ذیل می باشد:

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از انجام جراحی بینی استخوانی انتخاب بهترین جراح بینی می باشد، برای انتخاب یک جراح بینی خوب و با تجربه راه های متفاوتی وجود دارد از جمله جستجو در گوگل و پرس و جو از دوستان و آشنایان.

انتخاب یک جراح بینی خوب از آن جهت جزء مهم ترین اقدامات قبل از عمل دماغ محسوب می شود که اگر فرد جراح بینی خود را به درستی انتخاب نکند ممکن است به دلایل مختلف از جمله نامتقارن شدن بینی ، بیش از اندازه کوچک یا سربالا شدن بینی و غیره از نتیجه جراحی زیبایی دماغ رضایت نداشته باشد، در این صورت فرد باید تا یک سال صبر کند تا زخم های حاصل از جراحی اولیه بهبود یابد و پس از آن اقدام به جراحی ثانویه بینی کند. در رابطه با انتخاب جراح بینی مقالات متعددی تهیه شده و در وب سایت موجود است که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن ها مراجعه کنید.

 

 

نکاتی که قبل از جراحی دماغ باید رعایت شود:

  1. آزمایشاتی را که جراح بینی برای تان تجویز نموده است، انجام داده و نتیجه آن را برای بررسی های بیشتر به جراح نشان دهید.

  2. در صورت مبتلا بودن به بیماری خاصی حتما به اطلاع جراح بینی خود برسانید.

  3. از ۸ ساعت قبل چیزی میل نکرده و ناشتا برای جراحی مراجعه کنید.

  4. در روز تعیین شده حتما یک الی دو همراه با خود داشته باشید.

  5. توصیه می شود بانوان بدون آرایش صورت و لاک ناخن مراجعه کند.

  6. آقایان پیش از مراجعه ریش و سبیل خود را بتراشند.

جراحی بینی استخوانی

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی

مراقبت های که افراد باید رعایت کنند به شرح ذیل می باشد:

  1. تا یک هفته بعد از جراحی از انجام فعالیت های سنگین پرهیز کند.

  2. بیمار بهتر است تغذیه بعد از فرایند عمل را رعایت کند.

  3. از رفتن به مکان های شلوغ خودداری کند.

  4. تا ۴۸ ساعت بعد از عمل برای کاهش تورم و کبودی از کمپرس یخ استفاده کنید.

  5. در صورتی که بعد از جراحی احساس درد داشتید با اجازه جراح بینی خود مسکن استفاده کنید.

  6. از لباس های دکمه دار استفاده کنید تا هنگام پوشیدن و در آوردن به بینی فشاری وارد نشود.

  7. برای زدن عینک با جراح بینی خود مشورت کنید.

  8. برای برداشتن گچ و پرسیدن سوالات خود با شماره ۰۹۳۰۶۸۲۸۸۶۰ تماس بگیرید تا پزشک مستقیماً در جریان قرار داده شود.

 

جراحی بینی استخوانی

 

عوارض جراحی بینی استخوانی چیست؟

برخی از افراد پیش از جراحی این سوال در ذهن شان ایجاد می شود که این جراحی زیبایی ممکن است چه عوارضی داشته باشد؟ باید پاسخ دهیم جراحی ، در صورتی که توسط یک جراح بینی مجرب و ماهر انجام شود هیچ گونه عارضه ای نداشته و تنها عارضه آن کمی کبودی و تورم می باشد که به مرور زمان رفع می شود.

عمل جراحی بینی استخوانی برای چه کسانی مناسب می باشه؟

 افراد به دلایل مختلفی به عمل جراحی بینی روی می آورن

برخی از نظر تنفسی مشکل دارن و به دلیل اختلال تنفسی به راحتی تنفس نمی کنند

برخی نیز مشکل تروماتیک دارند یعتی عدم تقارن بین دو طرف بینی که با عمل جراحی بینی آن را از بین می برن

برخی دیگر مشکل ساختاری در بینی ندارن فقط می خواهند با عمل جراحی ؛ ظاهر بینیشون زیباتر بشه و بین ظاهر و اندازه بینیشون با سایر اندازه اجزای صورتشان تناسب داشته باشه ؛ به خاطر همین تعداد درخواست ها برای عمل اسنخوانی فانتزی و عروسکی زیاد شده

هزینه جراحی بینی استخوانی چقدر است؟

هزینه این عمل با توجه به دستمزد جراح بینی ، هزینه های متخصص بیهوشی ، هزینه های بیمارستان و پرسنل بیمارستان تعیین می شود.

ژن خوب در عمل بینی

درسایر عملهای جراحی بارها نام ژن خوب به گوشتون خورده در عمل جراحی مختلف معنای متفاوتی داره مثلا در عمل جرای بینی به بینی های استخوانی ژن خوب گفته می شه چون در انواع مختلف جراحی عمل بینی ؛ عمل بینی استخوانی بهترین درنوع خودشه

انتخاب دکتر

باید قبل از عمل جراحی بینی لیستی از دکترها تهیه کرده و بریم با تک تک دکترها صحبت کنیم و تعدادی ار آنها را از لیست خط بزنیم و سپس گالری تصاویر بیماران قبلی اون دکتر مد نظر را ببینیم و در مرحله بعدی با بیمارن قبلی دکتر تماس گرفته و در مورد رضایت از عملشان پرس و جو کنیم یا اگر نتونستیم شماره تماسشون بیابیم به صورت حضوری توی مطب با بیماران قبلی دکتر صحبت کنیم.

درباره drreyhani2