همه چیز در مورد تزریق ژل و بوتاکس

تزریق ژل و بوتاکس امروزه از جمله روش های پرطرفدار برای جوانسازی پوست می باشد، در این مقاله قصد داریم درباره تزریق ژل و بوتاکس صحبت کنیم.

تزریق ژل چیست ؟

امروزه برای پرکردن بین بافت هایی که دچار چین و چروک و افتادگی شده اند از ژل و فیلر استفاده می کنند.

برای تزریق ژل یکی از انواع آن که متناسب با خواسته های بیمار باشد توسط پزشک انتخاب می شود و در ناحیه مورد نظر تزریق می گردد.

 

تزریق ژل و بوتاکس

 

برای تزریق ژل سه روش وجود دارد:

ژل های قابل جذب : این نوع ژل از جنس مولکول های بدن بوده و توسط پوست پس از مدتی جذب می شود.

ژل های دیر جذب : از این نوع ژل می توان به  ژل کپتیکو و رادیس اشاره کرد، این نوع ژل سبب تحریک بافت سازه شده و طی ۱الی ۵ سال عمل می کنند.

ژل های غیر قابل جذب : ژل آکوآمید و آرتکل از این نوع ژل بوده و توسط پوست جذب نمی گردد.

تزریق بوتاکس چیست ؟

بوتاکس نوعی ماده است که از سم باکتریایی بوتولینوم تهیه شده است، این ماده پس از تزریق باعث کمتر شدن حرکات عضلات صورت می شود و به این ترتیب باعث جوانسازی پوست می شود یا به عبارت بهتر یکی از راههای زیبایی تزریق ژل و بوتاکس می باشه و چون که تزریق ژل و بوتاکس روندی زود بازدهی می باشه در سرتاسر دنیا به ویژه ایران طرفداران بسیار زیادی داره ؛ به این صورت که با تزریق در زیر بافت های بوستی ؛ عصب عضلات فلج شده و قادر به انقباض عضلات نیست بنابراین چین و چروک ها از بین رفته و فرد جوانتر به نظر می رسد.

تزریق ژل و بوتاکس چگونه می باشد؟

پس از انتخاب پزشک مورد نظر ، با توجه به میزان عارضه موجود در ناحیه تحت درمان میزان مشخصی ژل یا بوتاکس در آن ناحیه تزریق می شود.

تزریق ژل و بوتاکس برای درمان چه مشکلاتی انجام می شود؟

  • تزریق ژل و بوتاکس برای درمان چین و چروک های موجود در صورت

  • تزریق بوتاکس برای درمان تعرق زیر بغل و کف دست

  • تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

  • تزریق ژل به منظور برجسته کردن لب و گونه

  • تزریق ژل و بوتاکس برای رفع خط خنده ، خط اخم ، خطوط افقی روی پیشانی

 

تزریق ژل و بوتاکس

 

کاندیدهای تزریق ژل به لب

مزیت روش تزریق ژل این است که بیشتر افراد کاندیداهای خوبی برای آن هستند زیرا این روش نیازی به جراحی یا بیهوشی عمومی ندارد. کاندیدهای ایده آل مردان و زنانی هستند که مایلند نگرانی های زیبایی را بهبود بخشند. بهترین کاندیداها برای تزریق لب افرادی هستند که لب های پرتری داشته باشند، بالای ۲۱ سال دارند، باردار و شیرده نیستند. لب های نازک طبیعی، لب هایی که با افزایش سن نازک می شوند، لبهای نامتقارن، خطوط و چین و چروک روی لب ها می توانند برای تزریق ژل مناسب باشند.

بطور کلی، اگراز نظر جسمی سالم و متعهد به حفظ سلامت پوست هستید، سیگار نمی کشید، چشم انداز مثبت و اهداف واقع بینانه در ذهن دارید، کاندید مناسبی برای تزریق هستید. اما افراد با آکنه فعال، سابقه آلرژی های شدید و بیماری خود ایمنی، ابتلا به اختلالات عصبی و تبخال، اختلالات خونی مانند هموفیلی کاندید مناسبی برای تزریق ژل نیستید.

پرسش های متداول در مورد تزریق ژل

از جمله پرسش های شایع در مورد روش تزریق ژل عبارتنداز:

  • چه نوع ژلی دریافت می کنم؟

تزریق ژل یک تصمیم کاملا شخصی است. در جلسه مشاوره، متخصص پوست شما را در تمام گزینه های درمانی موجود ارزیابی می کند و اهداف نهایی خواهد گفت.

  • چه انتظاری بعد از تزریق ژل به لب خواهم داشت؟

بعد از تزریق لب ، ممکن است در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول قرمزی خفیف ، تورم یا کبودی داشته باشید. در حالی که این عوارض جانبی موقتی هستند ، اما بهتر است تزریق لب را حدود یک هفته قبل از هر رویداد مهمی تعیین کنید.

  • تزریق لب چقدر طول می کشد؟

تزریق لب معمولاً کمتر از ۲۰ دقیقه طول می کشد.

  • ماندگاری نتایج تزریق لب چقدر طول می کشد؟

به عوامل مختلفی مانند متابولیسم بدن، شدت علائم و نوع ماده تشکیل دهنده ژل بستگی دارد، اما به طور کلی ، تزریق لب می تواند از ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری داشته باشد.

 

تزریق ژل و بوتاکس

 

  • آیا تزریق لب دردناک است؟

برای راحتی هرچه بیشتر بیمار، از بیحس کننده موضعی و کمپرس سرد استفاده می شود. علاوه بر این ، برخی از ژل ها حاوی لیدوکائین هستند تا هرگونه ناراحتی را کاهش دهند. طبق نظر بیشتر بیماران، تزریق لب بسیار قابل تحمل است.

  • آیا تزریق ژل عوارض جانبی دارد؟

عوارض جانبی شامل تورم، کبودی و حساسیت بعد از تزریق کاملاً طبیعی هستند. واکنش بلافاصله پس از تزریق سوزن رخ می دهد و می تواند شامل درد، خارش و قرمزی در محل تزریق باشد. این واکنش ها معمولاً خفیف تا متوسط بوده و اندکی پس از تزریق یا چند روز پس از آن در پوست برطرف می شوند

افراد نگرانی نداشته باشن در صورتی که دکترتون دکتر ماهری باشه همانند دکتر علیرضا ریحانی و نوع ماده ی ژل تزریقی خوب باشه تزیق ژل و بوتاکس بدون عوارض می باشه

مراقبت های بعد از تزریق ژل و بوتاکس چیست؟

  • بعد از تزریق ممکن است بیمار دچار تورم و کبودی بعد از تزریق شود که امری طبیعی بوده و پس از گذشت چند روز برطرف می شود.

  • برای کاهش میزان تورم و کبودی از کمپرس یخ استفاده کنید.

  • همچنین می توانید برای کاهش تورم هنگام دراز کشیدن دو بالشت زیر سر خود قرار دهید.

  • از رفتن به حمام و دوش آب گرم خودداری کنید.

  • حدالمقدور از قرار گرفتن در معرض آفتاب و حرارت پرهیز کنید.

هزینه تزریق ژل و بوتاکس چقدر می باشد؟

هزینه تزريق ژل و بوتاکس با توجه به ناحیه تزریق ، دستمزد پزشک ، مارک ژل و بوتاکس تزریقی ، میزان ماده قابل تزریق و غیره تعیین می گردد.

ماندگاری تزریق ژل و بوتاکس

  • در افرادی که دجار بیماری خاص هستند ممکن تزریق ژل یا بوتاکس اثر بخشی کمی داشته باشه

  • تزریق ژل یا بوتاکس در ۹۵% عمل ها ؛ افراد به نتیجه مطلوب و مد نظشون می رسن

تقاضا :

به اواخر سال که نزدیک میشیم افراد به خصوص خانم ها به دنبال تغییراتی در زیبای صورتشان هستند بنابراین تقاضا عمل های زیبایی صورت در این دوران به شدت زیاد می گردد و چون بوتاکس نوعی عمل زیبایی هست که عوارضش بسیار کم و زود به نتیجه میرسه ؛ تقاضا فراوان به خصوص در این دوران دارد.

درباره drreyhani2