جراحی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت یکی از متداول ترین و بهترین روش های دائمی برای از بین بردن چین و چروک ها و افتادگی پوست می باشد که امروزه توانسته طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کند. دکتر ریحانی، جراح و متخصص جراحی فک و زیبایی صورت، با تکیه بر دانش و مهارت خود می توانند این عمل جوانسازی را انجام دهند.

 

جراحی لیفت صورت

 

کاندیدای مناسب لیفت صورت

انجام جراحی زیبایی لیفت صورت یک تصمیم شخصی بوده و نباید برای انجام آن سلیقه و خواست دیگران را در نظر گرفت.
افرادی که متقاضی این نوع عمل زیبایی هستند باید ویژگی های زیر را داشته باشند.

  • از لحاظ جسمی، روحی و روانی دارای سلامت کامل باشند و به هیچ نوع بیماری مبتلا نباشند.

  • بهتر است به مصرف دخانیات اعتیاد نداشته باشند. البته کسانی که به مصرف دخانیات اعتیاد دارند باید

  • بدانند که باید به مدت دو هفته قبل و بعد از انجام جراحی لیفت صورت خودداری کنند.

  • از نتایج این نوع جراحی دارای انتظارات و توقعات واقع بینانه و مثبت داشته باشند.

عمل زیبایی صورت با کشیدن و صاف کردن پوست صورت و گردن ، از بین بردن چربی های اضافی و سفت کردن عضله های زیرین پوست به کاهش چین و چروک های موجود در سطح پوست کمک می کند و باعث زیباتر شدن چهره و افزایش اعتماد به نفس در افراد می شود. در این روش جوانسازی پوست جراح با ایجاد برش هایی پوست را می کشد و پس از اتمام جراحی لیفتینگ بدون اینکه محل برش ها مشخص باشد ناحیه برش خورده را بخیه می زند.

جراحی های زیبایی صورت یا جراحی پلاستیک صورت ، بین ۵ تا ۱۰ سال باعث جوان تر شدن چهره فرد می شود. اکثر متقاضیان عمل لیفت صورت معمولا  افراد بین ۴۰ تا ۶۰ سال هستند ، زیرا با افزایش سن ، قابلیت ارتجاعی پوست کم می شود و چربی زیر پوست نیز کاهش می باید به همین علت پوست دارای چین و چروک  و افتادگی پوست می شود.

آیا کشیدن پوست صورت محدودیت حرکتی ایجاد می کند؟

یکی از مهم ترین و اساسی ترین سوالاتی که افراد به دلیل نگرانی و ترس از پزشک خود می پرسند این است که ایا بعد از جراحی لیفت صورت محدودیتی در حرکات صورت به وجود می اید یا خیر؟ پاسخ دکتر ریحانی بهترین جراح زیبایی در لرستان به این سوال این است که کشیدن پوست صورت یا همان عمل لیفتینگ صوررت تنها در ۴ هفته ابتدایی برای شما محدودیت حرکتی ایجاد می کند. در واقع ، طی این مدت زمان ، شما باید کم ترین کشش را در پوست خود ایجاد کنید تا هیچ تغیری در بخیه ها ، پوست و تغییرات به عمل آمده ایجاد نشود. تکان ندادن سر ، نخندیدن و اخم نکردن از محدودیت های این دوره زمانی می باشد. به همین خاطر بهترین جراحان پلاستیک و زیبایی در سرتاسر جهان توصیه می کنند در ماه های ابتدایی از رانندگی و صحبت کردن زیاد ، خندیدن و غیرره پرهیز کنید.

 

جراحی لیفت صورت

 

دلایل انجام عمل لیفت صورت

همانطور که می دانید با افرایش سن، بافت های اطراف چشم ، خطوط لبخند ، پیشانی  و غیره دچار تغییراتی می شوند که چهره فرد را خسته تر و گاهی بیشتر از سن واقعی فرد نشان می دهد. پوست به مرور زمان خاصیت کشسانی و الاستیسیته خود را از دست خواهد داد و به مرور دچار افتادگی و بزور چین و چروک های ریز و دست، سطحی و عمیق خواهد شد. با این وجود که این حالت جزء روند طبیعی بالا رفتن سن می باشد، اما ممکن است این وضعیت برای بعضی از افراد بسیار آزار دهنده باشد.

به غیر از افزایش سن ، عواملی دیگری چون تابش مستقیم آفتاب به پوست و استفاده نکردن از کرم های ضد آفتاب ، سیگار کشیدن و مصرف دخانیات مختلف ، کاهش وزن ، استرس و تنش های روزمره در زندگی و عوامل ژنتیکی نیز در پیداش چین و چروک های صورت موثر هستند. این جراحی  برای رفع مشکلات پوست ، زیبا تر شدن چهره و جوانسازی پوست تاثیر بسزایی دارد ، به همین علت در صورتی که بر روی پوست صورت خود شاهد ایجاد چین و چروک و افتادگی بودید می توانید جراحی لیفت صورت را انجام دهید.

یکی از نکاتی که در حین انجام لیفت صورت مهم است ، آرایش نداشتن صورت است و همواره به بیماران توصیه می شود که صورت فاقد هر گونه مواد آرایشی باشد به همین علت بهتر است قبل از عمل استحمام کنید. نتایج این جراحی به صورت دائمی نبوده و با توجه به پوست فرد ، لازم است هر چندوقت مجدداً انجام شود.

بهترین روش برای عمل زیبایی لیفتینگ صورت

کشیدن پوست و جوانساختن آن ، در دنیای پزشکی با روش های مختلفی انجام می شود. انتخاب اینکه کدام یک از روش های جوانسازی مناسب شما است بر عهده پزشک می باشد. وی با در نظر گرفتن انتظارات شما از عمل زیبایی ، میزان اصلاحات مورد نیاز ، شرایط جسمانی شما و نوع پوستتان بهترین تکنیک را انتخاب می کند. لیفت صورت با استفاده از RF و هایفوتراپی از رایج ترین روش های است که می توانید استفاده نمایید. اما باید به این نکته نیز دقت داشته باشید که اثر بخشی این تکنیک ها به نسبت جراحی تهاجمی بیسیار محدود تر و کم تر است. از همین رو شاید بتوان این روش را برای افرادی که سن آن ها میان ۳۰ االی ۴۵ سال است مطلوب و مناسب دانست. اما باید بدانید که روش جراحی لیفت صورت یک روش دائمی با اثر بخشی عالی می باشد.

جراحی لیفت صورت

 

مدت زمان انجام جراحی لیفت صورت

طبق گفته های بهترین جراح زیبایی لرستان ؛ مدت انجام عمل لیفتینگ صورت به پارامتر های مختلفی بستگی دارد. میزان مشکلاتی که افراد تجربه می کنند، باعث می شود سرعت روند جراحی کمی متغییر باشد. به عنوان مثال افرادی که در نواحی مختلف صورتشان چین و چروک های بسیار زیادی وجود دارد قطعا روند جراحی کمی دشوار تر و سخت می باشد. به طور کلی می توان گفت حداقل ۲ ساعت و حداکثر ۶ ساعت لازم است که تغییرات لازم بر روی ناحیه مورد نظر صورت ایجاد شود.

مزایای جراحی زیبایی لیفت صورت

عمل لیفتینگ صورت دارای مزایا بسیار زیادی بوده که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

  • مهم ترین مزایای این جراحی رفع چین و چروک های روی پوست و بهبودی افتادگی پوست است.

  • برداشتن چربی های اضافی روی صورت و سلول های از بین رفته که باعث کاهش زیبایی چهره افراد و از بین رفتن شادابی و طراوت پوست می شوند.

  • بالا کشیدن پوست صورت

  • طبق گفته های دکتر ریحانی بهترین دکتر جراحی لیفت صورت در لرستان این پروسه باعث افزایش استحکام و سفتی پوست خواهد شد.

  • جوانسازی

  • از بین برنده تمامی چین و چروک ها، خطوط اطراف چشم، دور لب ها، خط ابرو، خطر اخم و غیره می باشد.

  • دوام و ماندگاری بیشتر

  • از بین رفتن سریع محل برش ها و بخیه های زده شده بر روی پوست در کمترین زمان

  • بدون ایجاد آثار زخم

  • برجسته کردن گونه ها

  • و  غیره

عوارض عمل لیفتینگ صورت

به این خاطر که در فرایند انجام  جراحی لیفت صورت پزشک از تیغ جراحی استفاده می کند و بر روی بخش های مختلفی از صورت برش هایی را ایجاد می کند، طبیعی است که با برخی از عوارض جانبی کوچک و موقتی رو به رو شد. ای عوارض عبارت اند از:

  • کبودی محل جراحی

  • تورم

  • خونریزی

  • درد

تمامی عوارض ذکر شده پس از انجام مراقبت های لازم و گذشت دوره نقاهت بهبود پیدا می کند. فرد بعد از گذشت این زمان می تواند به روند طبیعی و عادی خود بازگردد و شروع به انجام فعالیت های ورزشی کند.

 

مراقبت های بعد از عمل ليفت صورت

از جمله مهم ترین دستورالعمل ها و مراقبت هایی که افراد باید بعد از انجام پروسه جوانسازی رعایت نمایند عبارتنداز:

  • درن نام وسیله کوچکی است که پزشک به منظور خروج خون از زیر پوست در کنار زخم شما تعبیه می نماید. به منظور خارج کردن درن طی ۲۴ ساعت ابتدایی به پزشک خود مراجعه نمایید.

  • تورم از جمله عوارض شایع بعد از جراحی است که میزان آن طی ۳ روز ابتدایی به ویژه در قسمت هایی با پوست نازک تر تشدید می گردد. برای ایجاد تسریع در روند کاهش ورم اقدام به قرار دادن کمپرس سرد طی ۳ روز ابتدایی بر روی نواحی دارای تورم نموده و طی ۳ روز بعدی همین کار را با کمپرس گرم انجام دهید.

  • کمپرس را به طور مستقیم بر روی پوست نگذاشته و آن را برای مدت طولانی در یک ناحیه نگه ندارید زیرا این کار موجب کاهش خونرسانی به ناحیه مورد نظر می شود؛ میان پوست و کمپرس، حوله ای نرم قرار داده و آن را بین نواحی مختلف جابجا کنید.

  • به توصیه بهترین جراح زیبایی صورت  بهتر است پس از انجام جراحی لیفت صورت به مدت ۲۴ ساعت غذاهای جویدنی و سفت نخورده و غذاهای نرمی همچون فرنی میل نمایید.

  • از جمله مواردی که موجب تشدید تورم و کند شدن روند بهبودی می شود مصرف غذاهایی با میزان ادویه و نمک زیاد همچون فست فود می باشد. از همین رو باید تا حاصل شدن بهبودی نسبی از مصرف چنین غذاهایی خودداری کنید.

  • فقط ۲۴ ساعت ابتدایی را به استراحت مطلق اختصاص داده و بعد از آن به انجام فعالیت های روزمره خود بپردازید. استراحت کردن به طور مطلق برای مدت زمان طولانی موجب لخته شدن خون در پاها و بروز یبوست در افراد می شود.

  • دکتر علیرضا ریحانی بهترین دکتر لیفتینگ صورت در لرستان ، خرم اباد و بروجرد به افرادی که نزد ایشان عمل لیفت صورت را انجام داده اند همواره توصیه می کنند از مصرف دخانیات، نوشیدنی های الکلی، رفتن به سونا و جکوزی تا ۱ ماه اجتناب کنید.

  • از انجام فعالیت های جسمانی پرفشار به مدت ۲ ماه بپرهیزید.

برای کوتاه شدن دوره نقاهت باید تمامیه نکات را رعایت کنید درست که این دوران به دکتر جراح و میزان طبهر آن بستگی داره ولی رعایت تمامیه نکات بالا الزامی است و علاوه بر کوتاه کردن دوران نقاهت منجر به نتیجه خوب و مورد نظر بیمار از عملش می شه

ریتیدکتومی

لیفت صورت که بین دکتر ها به ریتیدکتومی نیز شهرت داره در واقع به طور عامیانه و خلاصه بگیم این نوع جراحی چین و چروک صورت رو از بین می بره و موجب سفت شدن پوست که افتادگی پوست رو از بین می بره

در این عمل جراحی لیفیت صورت که یکی از شاخص ترین های عمل زیبایی صورت می باشه که پوست اطراف گونه ها ، گردن و پیشانی صورت به سمت بالا کشیده می شه . این امر باعث از بین رفتن چین ، چروکها و تغییرات اندکی در فرم چشم ، ابرو میشه

در لیفت صورت با استفاده از برشهایی که در پشت گوش ایجاد شده ، پوست و بافت های زیر پوست با این عمل جراحی باز سازی می شوند

در این عمل زیبایی معمولا از بیهوشی کامل استفاده نمیشه و به طور متداول دکترای جراح از بی حسی موضعی بهره می گیرن

درباره drreyhani2