جراحی بینی و بارداری در بروجرد لرستان

میزان تقاضا برای جراحی بینی در میان بانوان نسبت به آقایان بیشتر می باشد اما بهتر است بدانید که بانوان نسبت به آقایان برای جراحی زیبایی بینی دارای محدودیت هایی هستند از جمله جراحی بینی و بارداری که در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم.

برای انجام جراحی بینی مراجعه به یک جراح بینی خوب جزء مهم ترین اقداماتی است که بیمار باید انجام دهد تا به خوبی مشاوره شود و بتواند به درستی درباره جراحی بینی تصمیم بگیرد.

یکی از مواردی که بیمار می تواند در جلسه مشاوره صحبت کند جراحی بینی و بارداری می باشد.

آیا جراحی بینی و بارداری به طور همزمان ممکن است؟

این سوال جزء متداول ترین سوال های جراحی بینی می باشد که بانوان می پرسند باید پاسخ دهیم خیر، چرا که داروهای بیهوشی که در حین جراحی بینی استفاده می شود بر روی جنین تاثیر منفی می گذارد به همین علت است که جراحان بینی برای بانوان پیش از اقدام به جراحی زیبایی بینی ، انجام آزمایش بارداری را توصیه می کنند.

 

 

جراحی بینی و بارداری

 

چه مدت بعد از عمل بینی میشه اقدام به بارداری کرد ؟

بانوانی که قصد بارداری بعد از جراحی بینی را دارند می توانند بعد از گذراندن دوره نقاهت اقدام به بارداری کنند.

زمان مناسب بارداری بعد از جراحی بینی حدود دو ماه بعد می باشد اما جراحان بینی توصیه می کنند که تا یک سال صبر کرده تا بینی به طور کامل بهبود یابد چرا که روند بهبود بینی یک فرآیند تدریجی می باشد.

توصیه

بانوانی که به تازگی ازدواج کردن و قصد دارن  که برا نخستین بار باردار بشوند ، پیشنهاد می کنیم طمع شیرین بارداری را با استرس و نگرانی بابت عمل جراحی بینی کاهش ندهند و این نگرانی ها ؛ استرس مادر از طریق شیر مادر که فرزند استفاده می کنه به کودک شما نیز منتقل می گردد.

در صورت شک داشتن پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه قصدتون برای عمل جراحی بینی جدی شود تست بارداری انجام دهید که بدون نگرانی و استرس عمل بینی خود را انجام دهید.

بانوانی که قصد جراحی بینی دارن و بار دار هستند تا ۴ ماه پس از زایمان ؛ اقدام برای جراحی انجام ندهند.

تاثیر بارداری بر عمل زیبایی بینی چیست ؟

در دوران حاملگی به دلیل اینکه تجمع آب در بدن افزایش می یابد بدن دچار تورم می شود، تورم ناشی از بارداری باعث می شود که حفره های سینوسی متراکم شده و ضخامت مخاط و تیغه بینی افزایش یابد.

اما این اتفاق موقتی بوده و پس از زایمان رفع می شود.

بانوانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند و اقدام به باردرای  کرده اند بهتر است نگران نباشند چرا که بینی آن ها پس از زایمان به حالت قبل خود باز می گردد.

اکثر دکتر های متخصص ترجیح به عمل جراحی بینی در دوران بارداری ندارن چون که باعث زایمان زود رس یا کم وزنی جنین و حتی سقط یا مرگ کودک شده

در دوران بارداری چون که دو فرد در یک جسم هستند ؛ بسیار بانوان باردار بدنی آسیب پذیری دارن و در مقابل آسیب های متفاوت عکس العملی دور از انتظار از خود بروز می دهتد.

یکی از دلایلی که در دوران بارداری جراحی خطرناکه ؛ این است که انعقاد خون در فرد باردار بیشتر اتفاق می افتد.

جراحی بینی و بارداری

 

عمل بینی در دوران شیردهی :

همانطور که میدانید هر نوع ماده غذایی که مادر در رژیم غذایش باشه وارد شیر مصرفی نوزادش می شود.

باید بگوییم بانوانی که پس از بارداری و در دوران شیردهی برای جراحی بینی مراجعه می کنند بهتر است مواردی را رعایت کنند.

از جمله مهم ترین مواردی که باید بانوانی که عمل بینی در دوران شیردهی انجام می دهند بدانند این است که تا تا ۲۴ ساعت بعد شیر ندهند و دو مرتبه اول، شیر را دوشیده و دور بریزند، چرا که داروهای بیهوشی که در بدن ماد وجود دارد با شیر دادن به کودک منتقل شده و باعث خواب آلودگی کودک می شود.

همچنین در این مدت اثر بیهوشی از بین می رود و مادر به راحتی می تواند کودک خود را در آغوش گرفته و به او شیر دهد.

هزینه جراحی بینی چقدر می باشد؟

هزینه جراحی بینی با توجه به دستمزد بهترین جراح بینی ، هزینه متخصص بیهوشی ، هزینه پرسنل بیمارستان ، هزینه جلسات معاینه ، آزمایشات و داروهای تجویز شده و غیره تعیین می شود.

بیمار به این نکته توجه داشته باشد که بخاطر هزینه کمتر به هر جراح بینی مراجعه نکرده و درباره او تحقیق کند.

برای بانوانی که بعد از عمل جراحی بینی دچار ورم شده ، آنها عمل بینیشان یا بهتر بگیم زیبایی بینیشان با باردار شدن دچار اختلال شده باید بگیم اینطور نیست و پس از سزارین با گذشت سه ماه میزان ورم صورت کاهش یافته و زیبای بینیتان به حالت اولیه قبل از بارداری برمی گرده

هشدار :

در زمان بار داری هر گونه عمل جراحی حتی عمل جراحی بینی با اینکه ربطی به رحم نداره ولی ممنوع به خاطر اینکه داروی بیهوشی قبل عمل و داروهای مسکن بعد از جراحی تاثیر مستقیم بر سلامتی جنین داره و عمل جراحی در این دوران بسیار خطرناک

درباره drreyhani2