جراحی بینی کج در بروجرد لرستان

برخی از افراد علاوه بر افتادگی و قوز روی بینی دچار کجی بینی نیز هستند که در این مواقع فرد برای رفع کجی نوک بینی به بهترین جراح بینی همچون دکتر علیرضا ریحانی مراجعه می کند تا جراحی بینی کج را انجام دهد. این مشکل ممکن است در اثر برخورد ضربه و شکستگی بینی ایجاد شود یا به طور مادرزادی اتفاق بیوفتد. اگر تمایل دارید در رابطه با این مشکل اطلاعات بیشتری کسب کنید توصیه می کنیم ادامه این مقاله را با دقت بخوانید.

 

جراحی بینی کج

 

بینی کج چه مشخصاتی دارد؟

  • این نوع بینی دارای انحراف بوده و متقارن نمی باشد.

  • کسانی که دارای این نوع بینی هستند دچار مشکلات تنفسی نیز می شوند.

  • این افراد دچار گرفتگی بینی نیز می شوند.

جراحی بینی کج چگونه انجام می شود؟

برای انجام عمل بینی کج ، پزشک یکی از روش های  باز یا بسته را انتخاب می کند. انتخاب یکی از روش های فوق با توجه به مهارت و تجربه جراح رینوپلاستی بستگی دارد. در روش باز ، جراح بینی یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می کند و پس از جدا کردن پوست از اسکلت بینی تغییرات مورد نیاز را بر روی بینی ایجاد می کند.

در جراحی بینی کج باید برای نتیجه گیری بهتر ؛ قدرت مانور دکتر زیاد باشه و دکتر غضروف های گرفته شده از سپتوم برا ایجاد چارچوب بینی رو به طور صاف جای گذاری کنه

دکتر جراح با کمک شکستگی بینی کنترل شده و بخیه کردن استخوان ها و جا گذاری غضروف صاف ، بینی شکسته رو به حالت اولیه برمی گرداند.

چون که غضروف ها نمایل دارن که به حالت اولیه برگردن ، بنابراین دکتر باید مهارت کافی یرا انجام این عمل داشته باشن که عمل بیتی موفقیت آمیز باشه

به کار گیری مهارت دکتر سبب ایجاد بینی صاف و بسیار زیبا می شه

اما در روش جراحی بینی کج بسته هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جراحی بینی باز و بسته می توانید به مقالات مربوط به آن ها که تهیه شده و در وب سایت موجود است مراجعه کنید.

تفاوت جراحی بینی کج و انحراف بینی چیست ؟

باید بگوییم تفاوت عمل دماغ کج و انحراف بینی از آنجا اهمیت پیدا می کند که عمل انحراف بینی نوعی عمل درمانی بوده و بیمه هزینه آن را پرداخت می کند اما عمل دماغ کج جزء عمل های زیبایی محسوب می شود.

آیا با ماساژ می توان بینی کج را صاف کرد؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که در زمینه جراحی بینی کج مطرح است این است که روش های درمانی خانگی برای درمان این فرایند موثر هستند یا خیر؟ ایا می توان با ماساژ بینی کج را صاف کرد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که استخوان بینی به قدری سفت و مستحکم است که اعمال تغییرات بدون انجام جراحی و با استفاده از روش های خانگی مثل ماساژ غیر ممکن می باشد. از همین رو می توان گفت تمامی تبلیغات و گفته های که مبنی بر درمان کجی یا انحراف بینی با ماساژ یا لیزر می باشد ، کاملا دروغ بوده و چیزی جز کلاهبرداری نمی باشد.

آیا برای صاف کردن بینی نیاز است تا استخوان بینی شکسته شود؟

بسیاری از بیماران قبل از درمان این سوال را می پرسند که آیا برای صاف کردن بینی نیاز است تا استخوان بینی شکسته شود یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که برداشتن قوز بینی در جراحی بینی کج بسیار شایع و رایج می باشد. بسیاری از بیماران دوست دارند تا بینی آن ها باریک شود و قوزی بر روی ان وجود نداشته باشد. برداشتن قوز روی پل بینی باعث پهن تر شدن بینی می شود. زمانی که این اتفاق نیز می افتد نیاز است تا استخوان های بینی شکسته شوند و در موقعیتی نزدیک به یک دیگر قرار بگیرند. این عمل نیز باعث باریک تر شدن و رفع قوز روی پل بینی می شود.

از همین رو در صورتی که بر روی پل بینی شما قوزی وجود داشته باشد ، احتمال اینکه بینی شکسته ، باریک تر و خوش فرم تر شود بسیار زیاد می باشد. اما باید توجه داشته باشید دریافت بهترین نتایج طی این پروسه نیاز به انتخاب یک جراح بینی ماهر و مجرب دارد.

نحوه صاف کردن بینی کج

برای صاف کردن بینی کج نیاز به مانور بیشتری است به خاطر همین توسط دکترهای مجرب مانند دکتر علیرضا ریحانی انجام می گردد ؛ این مانورها {گذاشتن غضروف در جای مناسب ؛ شکستهگی استخوان ها به صورت کنترل شده ، بخیه های ایجاد شده } در برخی موارد چون که غضروف تمایل دارد که به شکل و ظاهر اولیه برگردد ، در صورت مجرب بودن دکتر باعث ایجاد یک بینی صاف می شود.

دکتر جراح با کمک غضروف های محکم و صاف ایجاد از سپتوم در جداره خارجی بینی انجام می گردد.

نقش جراح بینی در عمل بینی کج چیست ؟

  • بهتر است بدانید در هر جراحی زیبایی بینی ، جراح بینی نقش بسزایی در به دست آوردن نتیجه مطلوب و ایده آل دارد پس در انتخاب آن توجه کنید.

  • یک جراح بینی خوب باید به تکنیک های جراحی بینی کج تسلط داشته باشد.

  • کج دیده شدن دماغ بعد از عمل دماغ به دلیل جراحی نزد یک دکتر رینوپلاستی کم تجربه ممکن است اتفاق بیوفتد.

  • جراحی بینی باید بینی را قبل از جراحی زیبایی بینی معاینه کند و بینی را از لحاظ عملکرد تنفسی و غیره به درستی بسنجد.

  • نکات مربوط به مراقبت های بعد از آن را به بیمار توضیح دهد و در جلسات معاینه زمان کافی را برای بیمار بگذارد.

مراقبت های بعد از عمل بینی کج

عوامل مختلفی دست به دست هم می دهند تا مطلوب ترین نتایج از جراحی بینی کج برای افراد حاصل گردد که یکی از مهم ترین آن ها رعایت نکات مراقبتی بعد از رینوپلاستی می باشد. ما در ذیل به تعدادی از مهم ترین و موثرترین دستوالعمل های بعد از جراحی بینی اشاره کرده ایم که با رعایت آن ها تا حد زیادی رضایت بخش بودن نتیجه جراحی خود را تضمین می نمایید. این نکات و دستورالعمل ها عبارتنداز:

  • بعد از ترخیص به دلیل وجود آثار مواد بیهوشی قادر به رانندگی نخواهید بود، لذا از یکی از دوستان و آشنایان خود بخواهید تا شما را به منزل برساند.

  • طی روزهای ابتدایی بعد از جراحی بینی کج فقط غذاهای آبکی و نرم میل نموده و از خوردن غذاهای سفتی همچون هویج که هضم آن نیاز به جویدن زیاد دارد اجتناب نمایید. به دنبال عمل جویدن، فک بالا که به بینی اتصال مستقیم دارد به شدت حرکت کرده و این امر ممکن است موجب تشدید تورم بینی گردد.

سایر نکات مراقبتی بعد از جراحی کجی دماغ عبارتنداز:

  • به مدت ۳ روز ابتدایی کمپرس سرد و در ۳ روز بعدی کمپرس گرم بر روی بینی و نواحی دارای تورم قرار دهید. کمپرس را هر نیم ساعت یکبار و هر بار به مدت ۱۰ دقیقه بر روی این نواحی بگذارید.

  • با پایین انداختن سر، میزان گردش خون در ناحیه سر و صورت افزایش می یابد که این امر با تشدید تورم بینی همراه است لذا طی روزهای ابتدایی سر خود را به سمت پایین خم نکنید.

  • بهترین نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی کج ، خوابیدن به پشت و به حالت طاقباز است. به این حالت خوابیده و زیر سر خود را با گذاشتن دو یا سه بالشت از سطح بدن تان بالاتر نگه دارید.

  • طبق آموزش پزشک و طی مدت زمانی که برای تان تعیین نموده است بر روی بینی تان چسب بزنید.

  • به مدت ۲ هفته اقدام به مصرف داروهای رقیق کننده خون، دخانیات و نوشیدنی های حاوی الکل نکنید.

  • فعالیت های سنگین انجام ندهید و غیره.

هزینه عمل کجی بینی چقدر می باشد؟

هزینه جراحی بینی کج در لرستان با توجه به دستمزد بهترین جراح بینی کج لرستان ، هزینه بیمارستان ، هزینه متخصص بیهوشی و غیره تعیین می شود.

عوارض ناشی از جراحی نکردن بینی کج

اگر فردی با وجود انحراف بینی به هر دلیل عمل جراحی بینی انجام ندهد دچار خروپف در هنگام خواب ؛ سردرد ؛ خشکی دهان ؛ مشکلات تنفسیوحتی سینوزیت می شه

شگستگی در بینی های کج

زمانی که بر اثر تصادف یا ضربه وارد شده به بینی ؛ بینی کج می شه باید عمل جراحی بینی روش انجام بشه ولی این کار رو دکترای مجرب انجام میدن مانند دکتر علی رضا ریحانی چون این عمل بسیار دشوار هست و باید از نظر جراحی طوری عمل کنه که فرد بیمار پس انجام عمل جراحی از نظر تنفسی دچار اختلال نشه

درباره drreyhani2