چسب زدن بینی

بعد از جراحی یکی از مهم ترین نکات مراقبت های بعد از جراحی بینی است که دکتر علیرضا ریحانی بهترین جراح بینی لرستان بر روی آن تاکید بسیار زیادی دارند. از آنجایی که این پروسه نیاز به رعایت نکات خاصی دارد ما در ادامه این مقاله به شما نحوه چسب زدن بینی را آموزش می دهیم و به شما خواهیم گفت که چسب زدن به دماغ چه مزایای دارد.

 

چسب زدن بینی

 

مزیت استفاده از چسب بینی

همانطور که اشاره شد چسب زدن بینی از جمله مراقبت های بعد از جراحی بینی می باشد ، که بیمار باید برای دست یابی به نتایج بهتر آن را انجام دهد. چـسب زدن بر روی بینی به طور کلی دو مزیت مهم را با خود به همراه دارد:

  • کاهش ورم بینی

  • شکل گیری بهتر فرم بینی

در دو هفته اول چـسب زدن بر روی بینی هم بر کاهش ورم بینی و هم بر فرم بینی تاثیر داشته ولی بعد از گذشت دو هفته فقط بر ورم بینی تاثیر دارد.

آیا چسب زدن بر روی بینی ضروری است؟

در دو هفته اول بعد از جراحی دماغ که چسب زدن بینی ، بر فرم گیری بهتر بینی تاثیر دارد، زدن چسب بینی ضروری بوده ولی بعد از گذشت دو هفته بیمار ملزم به استفاده از چسب بر روی بینی خود نمی باشد. چنانچه بیمار تمایل داشته باشد که ورم بینی سریعتر فروکش کند، می تواند چـسب زدن برروی بینی را ادامه دهد ولی اگر اشتیاقی برای این کار نداشته باشد می تواند بر روی بینی خود چـسب نزده یا فقط شب ها برروی بینی چسب بزند و روزها چسب را از روی بینی خود بردارد. چـسب زدن برروی بینی یک فایده دیگر هم دارد و آن این است که وقتی اطرافیان چـسب روی بینی شما را می بینند، متوجه انجام عمل بینی شما شده و از انجام فعالیت هایی مانند شوخی کردن و ضربه زدن که ممکن است موجب آسیب رساندن به بینی شما شود خودداری می نمایند.

چه زمانی می توان چسب بینی را برداشت؟

معمولا بعد از گذشت دو ماه می توان چـسب بینی را برداشت ولی چنانچه بعد از برداشتن چسب بینی ، بینی دوباره ورم داشته باشد، می توانید استفاده کردن از چسب بینی را ادامه داده و مجددا بر روی بینی خود چـسب بزنید.

 

چسب زدن بینی

 

نحوه چسب زدن بینی

افراد سوالات بسیار زیادی در رابطه با چـسب زدن بر روی بینی مانند نحوه چـسب زدن بینی گوشتی چگونه است؟ اشتباه زدن چسب بینی چه عوارضی دارد؟ نحوه چسب زدن به دماغ توسط خود بیمار چگونه است؟ و غیره دارند. در پاسخ باید بگوییم که طریقه چـسب زدن دماغ های گوشتی ، استخوانی و تمامی جراحی های بینی به یک صورت می باشد که در ادامه آن را شرح خواهیم داد.

  • در ابتدا بینی خود را با آب و صابون شسته و آن را با الکل پاک کنید.

  • پاک کردن بینی با الکل در صورتیکه بینی و پوست اطراف آن چربی داشته باشد، موجب پاک کردن چربی ها خواهد شد.

  • سپس رطوبت پوست خود را توسط یک پارچه یا حوله نرم خشک نمایید.

  • متناسب با سایز بینی یک قطعه چسب کاغذی جدا کرده و به صورت U شکل در زیر بینی خود بچسبانید و لبه های چسب را از دو طرف بینی به سمت بالا امتداد داده و به آرامی مالش دهید تا بر روی بینی بچسبد.

  • سپس ۳ قطعه چسب را به صورت عرضی از بالا به پایین برروی بینی خود بچسبایند، بطوریکه لبه چسب ها روی هم را پوشش دهند.

  • در مرحله بعدی یک لایه چسب دیگر را به شکل عرضی بر روی لایه قبلی بچسبایند.

  • در صورتی که چـسب زدن بر روی بینی ، به شکل اشتباه انجام شود ممکن است عوارضی را در بیمار ایجاد کند.

  • به همین دلیل است که توصیه می شود در دفعات نخست، چسب زدن روی دماغ توسط بهترین جراح بینی لرستان صورت گیرد.

برای دیدن نمونه کارهای جراحی زیبایی دماغ و همچنین آموزش چسب زدن بینی دکتر ریحانی، جراح بینی لرستان ، می توانید به قسمت گالری سایت مراجعه نمایید.

نحوه برداشتن چسب از روی بینی چگونه است؟

یکی از مهم ترین نکاتی که باید بعد از آموزش چسب زدن بینی بعد از عمل بدانید و حتما به آن توجه کنید نحوه جدا کردن چسب از روی پوست بینی می باشد. شما باید بدانید که چسب بینی با هدف اتصال مطلوب تر پوست به بافت بینی استفاده می شود. اگر پروسه برداشتن چسب به درستی انجام نشود ، احتمالا استفاده از چسب بدون منفعت بوده و با ضرر بسیار زیادی همراه می باشد. برداشتن بینی باید به آرامی انجام شود و هیچ نوع فشاری را بر روی بینی تحمیل نکند. برای جدا ساختن چسب بهتر است ابتدا پوست را کمی خیس یا چرب کنید و چسب را به راحتی از روی پوست جدا سازید. به همین دلیل بهترین فضا برای تعویض چسب ، حمام است. با کمک رطوبت و خیس شدن ، می توانید به راحتی و با احتیاط کامل چسب را از روی بینی جدا کنید.

هر دو ، سه روز چسب بینی باید تعویض بشود تا موثر واقع بشه

همان طور که زدن چسب بینی اهمیت دارد  ؛ برداشتن به موقع آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بهترین چسب برای بینی بعد از رینوپلاستی

بهترین نوع چسب بعد از عمل زیبایی بینی ، چسب های کاغذی پزشکی هستند که با عرض ۱٫۵ سانتی متر در دارو خانه ها عرضه می شوند و شما عزیزان می توانید به راحتی آن ها را تهیه و استفاده کنید. چسب های میکرو منفذ نیز ، توسط برخی از پزشکان توصیه می شود ، چرا که این مدل چسب باعث ایجاد هیچ نوع حساسیتی بر روی سطح پوست نمی شود و به همین دلیل مشکلات ناشی از استفاده چسب به وجود نخواهد آمد. از آنجایی که برند های مختلفی در بازار وجود دارد و پوست هر شخص با دیگری متفاوت می باشد ، ممکن است پزشک شما بر اساس نوع پوستتان و تشخیص و تجربه خود چسب دیگری را تجویز کند. از همین رو بهتر است در خصوص انتخاب و خرید بهترین برند برای چسب زدن بینی با پزشک خود مشورت کنید.

افرادی کثیری از مراجعه کنندها سوالات متداول زیادی در این رابطه داشتند که آقای دکتر با انتشار این مقاله سعی کرد به تمامیه سوالات پاسخگو باشد و آقای دکتر ریحانی امیدوار هست که به تمامیه سوالات پاسخ داده باشه و هیچ کس از مراجعه کنندهایش بدون پاسخ نماند وابهامی وجود نداشته باشند

ابعاد برش چسب

بیمارن بعد از عمل جراحی بینی خیلی سوالات زیادی در مورد ابعاد برش چسب بینی از دکتر جراحشون می پرسن ؛ که برای راحتی بیماران توضیح مختصری درمورد ابعاد چسب بینی می گیم

بسته به سایز بینی درافراد مختلف متفاوت می باشه ولی به طور کلی ۶ الی ۸ عدد قرص چسب بینی به ابعاد ۳ الی ۴ سانتیمتر و  دو قطعه ۱۰ الی ۱۲ سانتیمتر

اسم چسب بینی

چسب بینی نباید حسایت زا باشد ؛ برای خرید چسب بینی خوب دقت کنید که اشتباه نشه آخه برخی از داروخانه ها چسبی ارائه میدن که مربوط به دیگر اعضاء و برای بینی مناسب نیست بنابراین قبل خرید به متصدی داروخانه بگید که این چسب برای بینی می باشه که بهترین جنس به شما ارائه شود ، چسب بینی نباید حساسیت زا باشه چون روی بینی تازه عمل شده تاثیر منفی دارد پس سعی کنیم چسب بینی رو از داروخانه معتبر با مشاوه بخریم.

به این نکته نیز توجه کنید که قبل استفاده چسب ؛ تاریخ انقضاء آن معتبر باشه

نکته

بهترین جراحان بینی از جمله دکتر علی رضا ریحانی اهمیت آگاه کردن بیمار قبل و بعد از جراحی رو می دانند  و در جلسه مشاوره پیش از جراحی تمامیه نکات لازم برای رسیدن به بهترین نتیجه مطلوب به بیمار گوش زد می شود و نکات زیادی باید بیمار بعد از عمل باید رعایت کند ؛ از جمله نحوه صحیح زدن چسب بینی برای رسیدن به بهترین نتیجه مطلوب

درباره drreyhani2