جراحی کردن بینی

جراحی کردن بینی یکی از شایع ترین جراحی های زیبایی است که افراد برای دستیابی به زیبایی بیشتر اقدام به انجام آن می نمایند.

با جراحی کردن بینی می توان ایراداتی همچون قوز، کجی و غیر قرینه بودن سوراخ های بینی که ظاهر بینی و چهره فرد را تحت تاثیر قرار داده اند برطرف نمود.

 

جراحی کردن بینی

 

تاثیر بینی در زیبایی چهره

بینی به دلیل اینکه برجسته است و در مرکز صورت قرار دارد تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره دارد و اگر دارای ایرادات ظاهری بوده یا با دیگر اجزای صورت در تناسب نباشد، زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

بینی استخوانی

بینی استخوانی دارای دو ویژگی است که این ویژگی ها عبارتند از:

  • پوست نازک

  • استخوان ها و غضروف های محکم

به دلیل وجود این دو ویژگی در بینی های استخوانی ، جراحی بینی استخوانی از عمل جراحی بینی گوشتی راحت تر بوده و نتایج به دست آمده از آن موفقیت آمیزتر خواهد بود.

بینی گوشتی

پوست ضخیم و غضروف های نازک، دو مشخصه اصلی بینی های گوشتی هستند.

در عمل های جراحی بینی گوشتی باید دکتر جراحتون ار مهارت ویژه ای برخوردار باشه همانند دکتر علی رضا ریحانی ؛ چون که تیغهای بینی گوشتی ضعیف هستند وشکل دهی به آن کار دشوار میباشه که نیازمند مجرب بودن دکتر جراح است.

در گذشته به دلیل استفاده از تکنیک های قدیمی، جراحان بینی تنها قادر به کاهش سایز بینی های گوشتی بودند و نمی توانستند تغییر دیگری بر روی این نوع از بینی انجام دهند، اما امروزه و با بکارگیری تکنیک های جدید مانند گرافت گذاری می توان تغییرات بیشتری در بینی های گوشتی ایجاد کرد.

 

 

عوارض جراحی کردن بینی

برخی از افراد به دلیل مطالب اشتباهی که در رابطه با جراحی بینی می شنوند استرس زیادی قبل از جراحی دارند که بیشتر این نگرانی و استرس ها مربوط به عوارض این جراحی زیبایی می باشد.

افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که نه تنها جراحی بینی بلکه هر جراحی درمانی یا زیبایی دیگری که برای انجام آن به ایجاد برش بر روی پوست بدن، بافت ها و غضروف های آن نیاز باشد با یکسری عوارض همراه خواهد بود. نکته مثبت در رابطه با جراحی بینی این است که عوارض آن به مراتب از جراحی های دیگر کمتر می باشد.

انواع عوارض جراحی بینی

عوارض ناشی از جراحی بینی را می توان به دو نوع ذیل تقسیم نمود:

عوارض عمومی :

بروز این عوارض اجتناب ناپذیر است. یعنی تمامی افرادی که بینی خود را جراحی کرده اند به این عوارض دچار خواهند شد با این تفاوت که میزان شدت این عوارض در آن ها متفاوت خواهد بود و این به دلیل این است که ویژگی های بدنی افراد، میزان ایرادات بینی و نوع بینی شان با هم تفاوت دارد.

عوارض عمومی که شامل درد، تورم و مقداری کبودی می باشد کاملاً موقتی بوده و بعد از چند روز رفع خواهند شد. البته دستورالعمل هایی نیز وجود دارند که رعایت آن ها در روند برطرف شدن این عوارض تسریع ایجاد می کند که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

  • استفاده از چسب بر روی بینی

  • قرار دادن کمپرس سرد به مدت ۳ روز ابتدایی و گذاشتن کمپرس گرم برای ۳ روز بعدی

  • مصرف مواد غذایی حاوی فیبر زیاد همچون میوه و سبزیجات

  • عدم مصرف مواد غذایی سفت، پرادویه و پر نمک

  • خم نکردن سر به سمت پایین و عدم انجام فعالیت های سنگین

 

 

عوارض غیرعمومی :

این عوارض معمولاً در اثر عدم انتخاب یک جراح بینی مجرب و متبحر و همچنین عدم توجه به رعایت نکات مراقبتی بعد از جراحی در بینی بروز می نمایند از همین رو باید قبل از جراحی زمان کافی را برای انتخاب جراح بینی خود اختصاص داده و در رعایت مراقبت های بعد از جراحی کوشا باشید.

سن جراحی بینی

در عمل جراحی بینی یکی از موثرترین عوامل سن بیمار است که کف سن برای دختران ۱۶ سال و کف سن برای پسران ۱۸ سال می باشه و اگر فرد بیمار مسن نباشد بهتر است چون که پوست صورت به ویژه بینی آن حالت ترمیمی خود را از دست داده  و در صورت صدمه دیدن و برش هایی حین عمل جراحی به کندی به حالت اولیه برمی گردد.

هزینه جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی قیمت دقیق و مشخصی نداشته و هزینه آن با توجه به فاکتورهایی مانند نوع بینی ، میزان ایرادات بینی و غیره تعیین می گردد.

دکتر علیرضا ریحانی محمدی ، جراح بینی لرستان بعد از معاینه بینی افراد قیمت دقیق را برای آن ها مشخص خواهد نمود.

انتخاب

در عمل جراحی بینی باید خیلی بررسی کنید تا بتوانید بهترین انتخاب رو داشته باشید یکی از معیارهای مهم در انتخاب جراح خوب ؛ میزان تجربه دکتر می باشه ، شما با توجه به تعداد عمل جراحی بینی دکتر مورد نظر و مقایسه تصاویر قبل و بعد از عمل دکتر می توانید بهترین دکتر رو انتخاب کنید

پیشینه یا گذشته مثبت

بیماران باروشی که ذکر کرین باید دکتر جراحی انتخاب کنند که پیشینه مثلتی داشته باشه

سازگاری

بسیاری از بیماران از نظر روحی نیاز دارن که دماغشون جراحی شود و پس از عمل، باید ظاهر بینی به دلشون بشینه و سازگاری لازم با روحیشونو داشته باشه

پزشکی گه دغدغه هایشان را درک بکند . به آن ها آگاهی میدهد ؛ طوری برنامه ریزی می کند که آنها به حدکثر خواسته خود برسند.

بیمارن نباید برای عمل بینی به جراحی هر دکتر جراحی تن بدهند ؛ در حال حاضر هر دکتری از جراحی سابق خود آلبومی داره که علاوه بر مشاهده ؛ می توانید بررسی کنید که آیا خوبه

کاندید مناسب

افرادی که نامزد عمل بینی هستند به طور کلی تعداد کمی از آنها به دلیل داشتن پلیپ بینی یا مشکل در ساختار بینی دست به عمل بینی می زنن  و بیشتر به دنبال تغییر در ظاهر بینی هستند که بسته به سلیقه شخصی تغییر درآن ایجاد می کنن

 

درباره drreyhani2