جراحی زیبایی بینی 

رینوپلاستی یکی از مهم ترین انواع جراحی بینی می باشد که فرد برای انجام آن بهتر است به یک جراح بینی خوب و باتجربه مراجعه کند تا بهترین نتیجه را از انجام آن به دست آورد. این عمل جراحی بر روی دو نوع بینی گوشتی و بینی استخوانی انجام می شود.

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی استخوانی

بینی استخوانی به بینی گفته می شود که دارای پوست نازک و استخوان و غضروف محکم باشد، افرادی که قصد انجام عمل زیبایی بینی استخوانی را دارند می توانند مدل های بینی فانتزی ، نیمه فانتزی و طبیعی را انتخاب کنند و نتیجه ایده آلی به دست آورند.

جراحی زیبایی بینی گوشتی

بینی گوشتی به بینی گفته می شود که دارای پوست ضخیم و استخوان و غضروف ضعیف باشد، به این افراد در عمل جراحی بینی گوشتی توصیه می شود مدل بینی طبیعی را انتخاب کنند چرا که باعث می شود بهترین نتیجه را به دست آورند.

انواع روش های جراحی زیبایی بینی  به شرح ذیل می باشد:

جراحی زیبایی بینی به دو تکنیک باز و  بسته انجام می شود.

  • روش باز :

در این روش جراحی بینی ، جراح بینی یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می کند و پس از جدا کردن پوست از اسکلت اقدام به رفع ایرادات ظاهری بینی می کند.

  •  روش بسته :

در این روش جراحی زیبایی بینی هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی کند و تمامی برش ها برای اعمال تغییرات در داخل بینی زده می شود به همین دلیل تمامیه بخیه ها داخل بینی انجام می گیرد و میزان تورم و کنودی نسبت به جراحی بینی به روش باز بسیار کمتر و دارای دوران نقاهت کوتاهی می باشه

دکتر معالج با توجه به سلیقه فرد و استخوان بندی صورت و میزان تغییرات انجام شده بر روی بینی ، یکی از روش های جراحی را انتخاب می کند

  •  لیزر

شاید فکر کنید عمل زیبایی بینی با لیزر یکی دیگر از روش های تغییر ظاهر بینی باشد، اما باید گفت این چنین نیست چرا که هنوز علم پزشکی در این زمینه آنقدر پیشرفت نکرده است که بتوان با لیزر تغییراتی در استخوان بینی ایجاد کرد، لیزر تنها باعث صاف و شفاف شدن پوست بینی می شود.

جراحی زیبایی بینی

مدل های جراحی زیبایی بینی

به طور کلی می توانیم بگویم مدل نتیجه عمل های بینی را به سه دسته طبیعی ، فانتزی ، نیمه فانتزی تقسیم کنیم. هر یک از این مدل ها ، با توجه به نوع پوست دماغ و تناسب میان اجزای صورت متقاضی و همچنین نظر پزشک انتخاب می شود که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

  • فرم طبیعی

جراحی دماغ به شکل طبیعی با هدف برطرف کردن عیوب و نواقص بینی در عین حنفظ فرم اصلی بینی صورت می پذیرد، به نوعی که افراد نمی توانند با سادگی تشخیص دهند که بینی تحت عمل جراحی زیبایی قرار گرفته است یا خیر. به طور کلی می توانیم بگویم هدف از انجام این جراحی به وجود آوردن تناسب میان بینی و سایر اجزای صورت با حفظ عملکرد بینی می باشد.

  • فرم فانتزی

بعضی از افراد متقاضی جراحی زیبایی بینی به منظور کوچک کردن بیش از حد پر های بینی و سربالا شدن نوک بینی می باشند. در چنین مواردی جراحی باید به گونه ای انجام شود که با اعمال تغییرات مشکلی در روند تنفسی فرد به وجود نیاید. در این نوع عمل باید به این نکته توجه بسیار زیادی کرد که هدف از این جراحی تنها کوچک کردن بینی نیست و باید علاوه بر رفع ایرادات ، عملکرد اصلی بینی و هماهنگی آن با دیگر اعضای چهره حفظ شود. در عمل زیبایی بینی به فرم فانتزی حتما باید به تخصص و تجربه پزشک در این زمینه دقت بسیار زیادی نماید چرا که چنانچه زاویه میان بینی و لب بالایی بیش از حد شود ، منجر سربالا شدن بیش از حد بینی می شود. علاوه بر آن کوچک شدن بیش از حد نیز می تواند در عملکرد تنفسی بینی اختلال و مشکل جدی پدید آورد.

  • فرم نیمه فانتزی

بینی به شکل نیم فانتزی ، خصوصیاتی شبیه به بینی های طبیعی و فانتزی دارد به شکلی که دارای قوس بسیار کم در نمای نیم رخ است اما با این حال بیش از حد سربالا نبوده و دارای فرمی مطلوب و ایده آل است.

جراحی زیبایی بینی ترمیمی

زمانی فرد اقدام به جراحی بینی ترمیمی می کند که بعد از جراحی بینی از نتیجه ان رضایت نداشته باشد و مشکلات ذیل برای بیمار ایجاد شده باشد:

  • افتادگی نوک بینی

  • از بین نرفتن کامل قوز بینی

  • نامتقارن بودن بینی

  • کج بودن بینی

  • بیش از اندازه کوچک و سربالا شدن بینی و غیره.

که در این مواقع فرد باید تا یک سال صبر کند تا زخم های ایجاد شده از جراحی بینی اولیه بهبود یابد و بعد از آن برای ترمیم بینی مراجعه کند.

انتخاب جراح بینی در جراحی زیبایی بینی

  • باید گفت یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی انتخاب بهترین جراح بینی می باشد، برای انتخاب جراح بینی خوب شما می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل به عنوان مثال بهترین جراح بینی خرم آباد یا هر شهر دیگری را جستجو کنید.

  • در عمل زیبایی بینی مردان بهتر است فرد به جراح مراجعه کند که سابقه و تجربه جراحی بینی در مردان را داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب یک جراح بینی خوب به مقالات مرتبط با آن مراجعه کنید.

اقدامات قبل از جراحی بینی که توسط پزشک انجام می گردد

قبل از انجام جراحی دکتر معالج یک سری آزمایشات رو برای بیمار تجویز می کته و پس از انجام آزمایشات بیمار به دقت همه رو چک می کنه واگر دکتر ماهری باشه همانند دکتر علی رضا ریحانی با مشاهده کوچکترین اختلالی در آزمایش ؛ بدون توجه به منفعت خود ، بیمار رو از انجام عمل جراحی بینی منصرف می کنه

اقدامات قبل از جراحی زیبایی بینی به شرح ذیل می باشد:

  1. آزمایشاتی را که پزشک برای تان تجویز کرده است انجام دهید.

  2. به صورت ناشتا برای جراحی زیبایی بینی مراجعه کنید و تمامی مداراک شناسایی و آزمایشات را همراه خود داشته باشید.

  3. از دو هفته قبل بهتر است از مصرف الکل و دخانیات اجتناب کنید.

  4. به مدت دو هفته قبل از جراحی بینی از داروهای رقیق کننده خون همچون وارفارین و آسپرین استفاده نکنید.

جراحی زیبایی بینی

مراقبت های بعد از عمل بینی به شرح ذیل می باشد:

  1. پس از اتمام کار که کار جراحی بینی تمام شد و بخیه برش های روی کلوما انجام شد که معمولا این بخیه ها از نوع جذبی می باشه ، برای شکل بندی درست غضروف و استخون بندی بینی آتل بندی می شود.

  2. بعد از عمل بهتر است فرد تا مدتی از انجام فعالیت های سنگین خودداری کند.

  3. از رفتن به مکان ها شلوغ که امکان برخورد ضربه به بینی وجود دارد پرهیز نماید.

  4. داروهایی را که جراح بینی برای تان تجویز کرده است را راس ساعت استفاده کنید.

  5. به مدت یک هفته بعد از جراحی بینی از مصرف الکل و دخانیات پرهیز کنید چرا که باعث اختلال در روند بهبودی می شود.

  6. به مدت یک هفته بعد از جراحی بینی از داروهای رقیق کننده خون همچون وارفارین و آسپرین استفاده نکنید.

  7. به طور مرتب بینی خود را با محلول مخصوص شستشو دهید تا دچار عفونت نشوید.

  8. هنگام استراحت دو بالشت زیر سر خود قرار دهید.

  9. برای کاهش تورم و کبودی از کمپرس یخ استفاده کنید.

  10. رژیم غذایی بعد از جراحی بینی را به طور کامل رعایت کنید.

  11. بعد از جراحی بینی مراقب باشید که گچ بینی خیس نشود و برای برداشتن آن پس از یک هفته به جراح بینی مراجعه کنید.

  12. به مدت دو ماه بعد از جراحی بینی از زدن عینک خودداری کنید.

برای کسب آگاهی بیشتر درباره مراقبت های قبل و بعد از جراحی می توانید به مقاله جامعی که دکتر علیرضا ریحانی تهیه نموده اند و در وب سایت ایشان موجود است مراجعه کنید.

تزریق کورتون به بینی در جراحی زیبایی بینی

به دلیل برش هایی که در حین جراحی بینی بر روی پوست بینی و استخوان های آن به منظور برطرف کردن ایرادات موجود در بینی صورت می گیرد بینی افراد دچار مقداری تورم خواهد شد که میزان این تورم در بینی های گوشتی و خیلی بزرگ بیشتر از بینی های استخوانی خواهد بود. جراح راهکارهای مختلفی همچون چسب زدن بینی، نکات تغذیه ای و غیره که در کاهش تورم بینی موثرند را به افراد توصیه می کند که با انجام و رعایت آن ها ورم بینی بعد از حدود ۶ تا ۱۲ ماه به طور کامل برطرف خواهد شد، البته در برخی از بینی های گوشتی رفع کامل تورم بینی به حدود ۲ سال زمان نیاز دارد. چنانچه بعد از سپری شدن زمان ذکر شده و رعایت نکاتی که پزشک برای افراد  توصیه می کند هنوز مقدار قابل توجهی ورم در بینی وجود داشته باشد، پزشک در صورت نیاز و با صلاحدید خود اقدام به تزریق آمپول کورتون به بینی فرد می کند که این امر در کاهش تورم بینی اثرگذار است.

 

 

نحوه استحمام بعد از جراحی زیبایی بینی

توصیه جراحان بینی به بیماران خود در رابطه با استحمام پس از عمل دماغ این است که این کار را حتماً در حضور یک فرد همراه و به صورت زیر انجام دهند:

بهترین روش برای استحمام بعد از عمل بینی به این صورت است که فرد بر روی یک صندلی بنشیند و سر خود را به عقب کند و فرد دیگری از پشت موها و سر او را بشوید.

لزوم استحمام در حضور فرد همراه چیست؟

  • از خیس شدن اسپلینت جلوگیری می شود: بعد از جراحی، ساختمان بینی در یک موقعیت جدید قرار می گیرد که باید در این موقعیت ثابت بماند. به همین منظور از اسپلینت بر روی بینی استفاده می شود که می بایست به مدت یک هفته بر روی بینی قرار گرفته و از ورود هرگونه آسیب به آن جلوگیری شود. با خم شدن سر به سمت عقب، قطرات آب به اسپلینت برخورد نکرده و بدین ترتیب از آن در برابر خیس شدن محافظت می شود.

جراحی زیبایی بینی

  • تورم بینی تشدید نمی گردد: خم کردن سر به سمت پایین موجب افزایش گردش خون در سر و صورت شده و این امر ورم بینی را تشدید خواهد کرد، لذا با خم کردن سر به سمت عقب از این عارضه جلوگیری خواهد شد. همچنین افراد باید از استحمام با آب داغ خودداری کرده و به مدت طولانی در وان ننشینند زیرا به دلیل وجود اثرات ماده بیهوشی در آن ها امکان از حال رفتن و زمین خوردن شان وجود خواهد داشت.

عوارض جراحی زیبایی بینی چیست ؟

بسیاری از افراد که برای مشاوره مراجعه می کنند درباره عوارض جراحی بینی می پرسند که باید به آن ها بگوییم در صورتی که برای رفع ایرادات بینی خود به بهترین جراح بینی مراجعه کنید و مراقبت های قبل و بعد از آن را رعایت نمایید دچار هیچ عارضه ای نخواهید شد. تنها عارضه این جراحی تورم ، کبودی ، آبریزش و گرفتگی بینی می باشد که امری طبیعی بوده و به مرور زمان رفع می شود و جای نگرانی وجود ندارد.

سوالات متداول جراحی زیبایی بینی

در مقاله مربوط به سوالات متداول در جراحی بینی دکتر علیرضا ریحانی سوالاتی را که اکثر بیماران می پرسند پاسخ داده اند که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آن مراجعه کنید.

هزینه جراحی زیبایی بینی چقدر می باشد:

هزینه این عمل جراحی باتوجه به دستمزد بهترین جراح ، هزینه های بیمارستان و پرسنل آن ، هزینه متخصص بیهوشی ، هزینه داروها و آزمایشات ، هزینه عکسبرداری و جلسات معاینه و غیره تعیین می شود. به این نکته توجه داشته باشید که بخاطر هزینه کمتر به هر جراح بینی مراجعه نکرده و ابتدا درباره او تحقیق کنید، چرا که ممکن است پس از جراحی از نتیجه ان رضایت نداشته و بخواهید اقدام به جراحی بینی کنید.

در عمل جراحی زیبایی بینی علاوه بر هزینه پول در واقع زیبایی بینی خود را به دستان دکتر جراحتون می سپارید پس اولویت اولتون انتخاب جراح خوب باشه نه دستمزدش

 

آمار

طبق آمارهای علوم بزشکی ایران بین تمامیه جراحی های زیبایی یکی از محبوبترین و رایج ترین عمل ها جراحی زیبایی بینی می باشه ولی در افراد مختلف با انگیزها یا و اهداف گونان  به این صورت یک سری افراد به دنبال فرم یا ظاهر مناسب برای بینیشان و برخی بینیشان مشکلات ساختاری داره

در ایران و حتی جهان آمار عمل جراحی بینی رو به افزایش است و ایران در زمینه جراحی زیبایی بخصوص جراحی زیبایی بینی رکوردار می باشه که این آمار نشان دهنده رفاه اجتماعی و چون که تعداد این عمل ها در ایران زیاد بنابراین دکتر ها در زمینه دارای تجربه کافی برای هر عمل بینی دارن.

درباره drreyhani2