جراحی بینی در افراد مسن بروجرد لرستان

امروزه جراحی زیبایی بینی در میان افراد مسن و جوان از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد، حال ممکن است این سوال در ذهن تان ایجاد شود که آیا افراد مسن نیز می توانند اقدام به جراحی بینی کنند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله جراحی بینی در افراد مسن نیز انجام می شود و هیچ گونه عارضه ای برای آن ها پس از انجام عمل ایجاد نمی شود.

جراحی بینی در افراد مسن

اما در رابطه با این موضوع باید بگوییم انجام آزمایشات بسیار مهم می باشد، چرا که با انجام آزمایشات مورد نیاز جراح بینی می تواند وضعیت جسمی بیمار را بررسی کند.

بهترین سن جهت انجام جراحی زیبایی بینی چند سال است؟

بهتر است بدانید که حداقل سن برای انجام عمل زیبایی در خانم ها ۱۶ سال و در مردان ۱۸ سال است و حداکثر سن نیز ۶۰ سال می باشد.

در افراد بالای ۶۰ سال به دلیل تغییر ساختار بینی و تغییر ایجاد شده روی پوست انجام جراحی بیتی موثر واقع نمی گردد.

نحوه جراحی زیبایی بینی در افراد مسن

عمل کردن بینی در افراد سن بالا همانند عمل کردن دماغ در سایر اشخاص می باشد. برای انجام جراحی زیبایی بینی ، جراح بینی با توجه به مهارت و تجربه خود یکی از روش های جراحی کردن بینی به روش باز یا روش بسته را انتخاب می کند. در جراحی کردن بینی به روش باز ، جراح بینی یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می کند و پس از جدا کردن پوست از اسکلت بینی تغییرات مورد نیاز را بر روی بینی اعمال می نماید.

اما در جراحی به روش بسته هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود. به این نکته توجه داشته باشید که برای به دست اوردن نتیجه ایده آل از جراحی زیبایی بینی به توصیه های جراح بینی خود توجه کرده و تمامی نکاتی را که جراح بینی ذکر می کند رعایت کنید.

علت جراحی بینی در افراد مسن

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است برای افراد به وجود بیاید این است که علت اصلی انجام جراحی در افراد مسن و پیر چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم تغیراتی که در ظاهر بینی به علت افزایش سن رخ می دهد ، باعث بد فرمی بینی می شود. به طور معمولا در بخش های غضورفی بینی این تغییرات بیشتر از سایر بخش های بینی می باشد ؛ چرا که پل استخوان بینی به طور کامل ثابت بوده و دچار هیچ تغییری نخواهد شد. به بیانی دیگر می توانیم بگویم  با افزایش سن چربی های موجود در زیر پوست تجزیه شده و همین امر باعث کم شدن زاویه بین لب و بینی می شود که با انجام عمل جراحی زیبایی بینی می توان آن را بهبود بخشید.

نوک بینی با افزایش سن به سمت پایین خواهد افتاد. میزان چربی زیر پوست نیز کاهش پیدا می کند و همین موضوع باعث می شود زاویه میان لب و بینی گوچک تر به نظر برسد. در حالی که فرد هیچ نوع مشکل جسمی نداشته باشد یعنی به بیماری قلبی و عروقی مبتلا نباشد و سلامت او از سمت پزشک متخصص تایید شده باشد ، انجام این پروسه جراحی منعی نداشده و تنها ممکن است جراحی و روند درمانی کمی طولانی تر از افراد جوان باشد.

آیا افزایش سن در انسداد بینی نقش دارد؟

یکی از شایع ترین تغییراتی که با افزایش سن به وجود می آید ، خطر انسداد حفره های بینی می باشد. این رخداد نه تنها می تواند موجب ایجاد دردسر شود ، بلکه بر کیفیت خواب افراد نیز تاثیر می گذارد. افرادی که مبتلا به آپنه خواب هستند ممکن است به مرور زمان دیگر قادر به تحمل کردن استفاده از دستگاه CPAP نباشند. بهبود پیدا کردن راه تنفسی از بینی یکی از مهم ترین دلایل انجام جراحی بینی در افراد مسن می باشد که به آن ها اجازه می دهد که دیگر دستگاه CPAP خود را کنار بگزارند و دیگر استفاده نکنند. این مسئله برای سلامتی چنین افرادی بسیار حیاتی و مهم بوده و خطر ابتلا به مشکلات قلبی و ریوی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. همانطور که گفته شد انسداد بینی به دلایل مختلفی به وجود خواهد آمد و موجب مشکلات جدی خواهد شد. از همین رو افرادی که مبتلا به این عارضه هستند باید به یک جراح بینی مجرب و متبحر و دارای تخصص کافی مراجعه کنند تا علت اصلی به وجود آمدن آن و گزینه های درمانی پیش رو را تعیین کند.

جراحی بینی در افراد مسن

دوران نقاهت پس از جراحی بینی در افراد مسن

یکی از مهم ترین مباحثی که افراد باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند دوره نقاهت و بهبودی است. از آن جایی که روند ترمیم و التیام یافتن بدن و پوست نیاز به انرژی و کلاژن زیاد دارد این پروسه در افراد سن بالا کمی طولانی تر می شود. زیرا با افزایش سن میزان تولید کلاژن در بدن کاهش پیدا می کند، از همین رو بدن خیلی سخت تر و دیر تر می تواند بافت آسیب دیده پوست را مجدداً ترمیم کند و به یک دیگر جوش بخورد. به همین خاطر می توانیم بگویم دوره نقاهت افراد سن بالا طولانی تر از افراد جوان تر می باشد.

افراد مسن به دلیل افزایش سن خطراط جراحی عمل بینی برای این افراد بیشتر می باشه و دارای دوره نقاحط طولانی تری نسبت به افراد کم سن هستند به این افراد مخصوصا افرادی که به خاطر انحراف ینی دارای مشکل تنفسی هستند توصیعه می شود که در سنین کم خود را معالجه کنن

نحوه ی جراحی بینی در افراد مسن

افراد مسن که قصد دارن ظاهری بینیشان تغییر کته و پره های بینی آنها جمع گردد باید عمل جراحی بینی انجام بدهند که با توجه به آناتومی صورت تغییر ظاهری بینی صورت می گیره و برخی نیز با اینکه فردی مسن می باشه ولی به دلیل اختلالات تنفسی یا انحراف بینی یا مشکلات ساختاری بینی مجبور به انجام عمل بینی می شوند.

اگر عمل بینی در سنین پایین تر روی افراد انجام شود روندی بسیار آسانتری و سریعتری دارد و تمامیه نکات باید رعایت شود به ویژه برخی از نکات

دوران نقاهت این عمل برای افراد مسن یکم طولانی تر

تاثیر سن بر جراحی بینی

همانطور که در بالا ذکر شده دو عضو ( گوش و بینی ) به طور مدام تا سن پیری در حال رشد هستند به همین دلیل عمل جراحی در سن پیری با عوارض بیشتری نسبت به سن های جوانتر دارد به عنوان مثال یک از مشکلات نوک بینی می باشه به این صورت که هر چه سن بگذرد با افزایش سن نوک بینی یا به اصطلاح پزشکان جراح تیپ بینیشان به سمت پایین میاد و جراح مشکلتر و در نتیجه عوارض جراحی بیشتر می شه

عارضه تنفسی

اگر عمل جراحی بینی توسط دکتر  بی تجربه ای انجام گردد ؛ یا مراقبتهای بعد از عمل بیتی به درستی رعایت نشود ؛ عارضه ای جدی پیش میاد از جمله اختلال تنفسی که فرد ناچار است برای تنفس از طریق دهان اقدام کند که در افراد مسن بسیار خطرناک می باشه چون که تنفس از طریق دهان منجر به کاهش سطح اکسیژن خون می گردد و در نهایت منجر به افزایش غلظت خون و سکته های مختلف می گردد.

درباره drreyhani2