جراحی بینی در افراد سیگاری

جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی در میان افراد جامع می باشد به همین علت می خواهیم در این مقاله به موضوع جراحی بینی در افراد سیگاری بپردازیم.

جراحی بینی در بین سیگاری ها دارای نکاتی می باشد که با دانستن و رعایت آن ها باعث به دست آمدن نتیجه ایده آل و مطلوب می شود.

 

 

"</a

 

نکاتی درباره جراحی بینی در بین سیگاری ها

کسانی که سیگار و قلیان استعمال می کنند به مروز زمان دیواره عروق خونی آن ها تنگ شده و آن ها با اختلال در گردش خون مواجه می شوند و بازسازی و ترمیم پوست در انها کندتر از افراد غیر سیگاری می باشد به همین علت بهترین جراح بینی به افرادی که سیگار می کشند و قصد انجام جراحی بینی را دارند توصیه می کنند به مدت دو هفته قبل از جراحی بینی سیگار و قلیان نکشند.

چرا که با کنار گذاشتن سیگار به مدت دو هفته وضعیت عروق خونی فرد سیگاری مشابه عروق خونی فرد غیر سیگاری شده و او می تواند بدون نگرانی جراحی بینی را انجام دهد.

البته بهتر ات بدانید که در جراحی بینی فرد سیگاری ممکن است به دلیل استفاده از داروهای بیهوشی کربن مونو اکسید در او افزایش پیدا کند و هنگام جراحی بینی ریتم و تپش قلب تغییر پیدا کند اما با کنار گذاشتن سیگار به مدت دو هفته قبل از جراحی بینی این مشکل نیز برطرف می شود.

به این نکته توجه داشته باشید که تاثیر قلیان بر عمل بینی نیز همانند سیگار می باشد.

چند روز پس از عمل بینی میتوان سیگار کشید ؟

افراد سیگاری و قلیانی که عمل جراحی زیبایی بینی انجام داده اند می توانند پس از گذشت دو هفته از جراحی بینی و با اجازه جراح بینی مجدد سیگار بکشند.

مراقبت های بعد از جراحی بینی در بین سیگاری ها به شرح ذیل می باشد:

  • بیمار به مدت دو هفته قبل و بعد از جراحی بینی باید از مصرف الکل ، استعمال دخانیات و الکل خودداری کند.

  • داروهای تجویز شده توسط جراح بینی را به طو رمرتب مصرف کند.

  • از رفتن به مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه با بینی وجود دارد خودداری نماید.

  • برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت های بعد از جراحی بینی می توانید به مقاله جامعی که تهیه شده و در وب سایت وجود دارد مراجعه کنید.

 

"</a

 

عوارض جراحی بینی در بین سیگاری ها چیست ؟

یکی از متداول ترین سوالات در جلسه مشاوره عوارض جراحی بینی می باشد که باید بگوییم در صورتی که فرد به بهترین جراح بینی مراجعه نماید و مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی را به طور کامل رعایت کند دچار هیچ عارضه ای نخواهد شد.

تنها عارضه جراحی بینی تورم ، کبودی ، آبریزش و گرفتگی بینی می باشد که امری طبیعی بوده و به مرور زمان رفع می شود و جای نگرانی وجود ندارد.

هزینه جراحی بینی چقدر می باشد؟

هزینه جراحی زیبایی به عوامل متعددی از جمله :

  1. دستمزد بهترین جراح بینی

  2. هزینه بیمارستان یا مطب

  3. نوع بینی و میزان پیچیدگی های موجود در آن

  4. هزینه آزمایشات ، عکسبرداری ها و داروها

  5. هزینه جلسات معاینه و غیره تعیین می شود.

تاثیر قلیان بر روی عمل بینی

زمانی که فرد قصد عمل جراحی بینی را دارد یکی از سوالات متداول ببیماران به ویژه بانوان این است که آیا قلیان کشیدن بر روی عمل بینی ثاثیر گذار هست؟

در پاسخ باید گفت قلیان نیز همانند سیگار به مراتب حتی بدتر از سیگار تاثیر منفی بر عمل جراحی دارد و موجب می شود تا به جراحی موفقیت آمیز دست پیدا نکنیم.

بنابراین دکتر ها توصیه می کنند که در دوران نقاهت عمل جراحی بینی ، کشیدن قلیان را تعلیق یا حتی ترک کنند.

هر محصولی که دارای نیکوتین باشه ؛ تاثیر منفی بر جراحی بینی می گزارد.

مشروبات الکلی

یکی از دلایل اصلی که به افراد قبل عمل توصیعه می شه از مشروبات الکلی استفاده نکنن این است که رگ خونی گشاد شده و منجر به خونریزی در رینوپلاستی شده و نیز از دلایل دیگر منع مصرف مشربات الکلی قبل یا به عبارتی بعد از عمل زیبایی بینی موجب ورم کردن غیر طبیعی بینی می گردد

در واقع یکی از علت های اصلی اینکه فرد منتخب عمل جراحی بینی نباید سیگار بکشد

کاهش روند بهبود :

زمانی که فرد سیگار می کشه میزان نیکوتین خون افزایش یافته  و وجود مقدار زیادی نیکوتین درخون باعث کاهش جریان خون و متقابلا  کاهش سرعت رساندن مواد مغذی و اکسیژن به سلولهای پوست می شود ؛ در نتیجه بافت پوست آسیب دیده از عمل جراحی که احتیاج بیشتر به اکسیژن داره به علت کندی در رسیدن اکسیژن ترمیم نشده و به علت ضعیف بودن پوست یا پیر می شه یا ممیره و بافت پوست از بین میره

مرگ پوست :

وقتی که فردی جراحی بینی اتجام داده ، میزان آسیب پذیری بوست بینیش به حداکثر رسیده که برای ترمیمش نسبت به هر موقع دیگری بیشتر به اکسیژن نیاز داره ولی اگر فرد سیگار بکشد میزات نیکوتین خون به مقدار زیادی افزایش یافته  و منجر به کوچک تر شدن رگهای خونی  و کاهش جرینات خونی در کل بدن می شود ؛ در نتیجه اکسیژن کافی به پوست نرسیده و پوست بینی دچار مرگ یا پیری شده و نهایتا پوست صورت یا قسمتی از آن از بین می رود ؛ بنابراین توصیه می شه که افراد سیگار اگر عمل جراحی به ویژه جراحی بینی انجام می دهند  برای مدتی سیگار نکشتد.

درباره drreyhani2