تفاوت بینی گوشتی و بینی استخوانی

تفاوت بینی گوشتی و بینی استخوانی : مهمترین عامل تعیین کننده نوع بینی ، ضخامت پوست می باشد. بینی های استخوانی دارای پوستی نازک هستند و ساختار و ساختمان بینی های استخوانی از استحکام بالایی برخوردار است، اما بینی های گوشتی پوستی کلفت و استخوان و غضروف ضعیفی دارند.

عده ای بر این باورند که داشتن قوز و برآمدگی در ناحیه پل بینی مختص بینی های استخوانی می باشد، این در حالیست که ممکن است بینی های استخوانی نیز دارای قوز و برآمدگی باشند.

به طور کلی می توان گفت بینی های استخوانی ایده آل ترین نوع بینی برای جراحی زیبایی بینی هستند و اغلب افرادی که دارای بینی استخوانی هستند ، نتیجه مطلوبی را از جراحی بینی کسب خواهند کرد.

 

تفاوت بینی گوشتی و بینی استخوانی

 

تفاوت بینی گوشتی و بینی استخوانی به شرح ذیل می باشد:

افرادی که دارای بینی استخوانی می باشند ، کاندیدای مناسبی برای انجام جراحی بینی طبیعی ، جراحی بینی فانتزی و جراحی بینی نیمه فانتزی هستند ، اما مناسب ترین نوع جراحی بینی برای افرادی که دارای بینی های گوشتی هستند، جراحی بینی طبیعی می باشد، چرا که در بینی های گوشتی به دلیل داشتن پوست ضخیم ، هنر دست جراح چندان قابل مشاهده نیست.

لازم به ذکر می باشد ، انتخاب جراح بینی با تجربه در نتیجه نهایی بسیار تاثیر گذار می باشد ، بنابراین با توجه به نوع بینی خود جراح بینی مناسب را انتخاب نمایید، چرا که گاهی ممکن است جراح بینی در جراحی بینی های استخوانی مهارت داشته باشد اما در بینی های گوشتی تجربه کافی را نداشته باشد.

نتیجه عمل جراحی بینی گوشتی با استخوانی

این سوال تقریبا همه بیماران می باشه که آیا در عمل جراحی بینی استخوانی نتیجه بهتر می شه یا بینی گوشتی؟ در جواب باید بگیم مثل گذشته دیگر نیست با تکنولژی و پیشرفت علمی ؛ دیگر فرقی نداره هر دو نوع بینی نتیجه مطلوبی داره البته اگر دکترتون ماهر و با علم روز آشنایی داشته باشه مانند دکتر علیرضا ریحانی

هزینه جراحی بینی استخوانی و جراحی بینی گوشتی

هزینه جراحی بینی بسته به نوع بینی ، میزان ایرادات بینی ، دستمزد جراح و هزینه های جانبی چون هزینه های کلینیک یا بیمارستان ، آزمایشات و غیره برای هر فرد متغیر می باشد و پس از معاینه توسط جراح بینی مشخص خواهد شد.

پوست

در بینهای گوشتی اگر با دو انگشت دست پوست بینی (در قسمت بالای آن ) رو فشار بدیم از منافذ ریزی که روی بینی وجود داره ؛ چربی بیرون می زنه ولی چنین حالتی در بینی های استخوانی نمی باشد.

بینی گوشتی

بینی گوشتی دارای استخوان بندی ضعیف تری نسبت به بینی استخوانی دارد . پوسنی ضخیم دارد که روی نوار بالایی پوست آن مقدار زیادی غدد چربی موجود می باشه و به همین دلایل نسبت به بینی استخوانی عمل جراحی سختری هست که چند عدد از این مولفه ها را که راهی برای تشخیص بینی گوشتی می باشد رو به اختصار نام بردیم

  1. استقامت : در بینی ها گوشتی این استقامت به حداقل خود می رسد و کلا بینی های گوشتی دارای ساختار ضعیفی هستند.

  2. پوست :  بینی های گوشتی دارای پوست ضخیمی می باشند.

  3. پره های بینی : دارای ظاهری پهن و کمی صورتی هست

  4. در بینی گوشتی نوک بینی پهن هست.

 

بینی استخوانی با نوک گوشتی

این مورد زمانی اتفاق می افته که اسکلت (بالای بینی) بینی استخوانی باشه ولی نوک بینی حالت گوشتی داشته باشه که فرد بیمار برای انجام عمل بینی دچار سر در گمی می شود که حالت بینیش را تشخیص

در این موارد قبل از جراحی بینی ؛ بهتر است بیمار قبل از تصور کردن بیتیش بعد از عمل به دکتر جراح مراجعه کنه

جراحی بینی گوشتی در گذشته

در گذشته در عمل جراحی بینی گوشتی  از روش کاهشی بهره می بردند به این صورت که در حین عمل مقداری از بافت بینی رو می کاستن که باعث ضعیف شدن غضروف های بینی و در نهایت افتادگی نوک بینی می شه

درباره drreyhani2